Norrman med Mercedes.

En liten presentation av er själv (frivillig)
Stuttgartpower
För lite laddtryck

Norrman med Mercedes.

Inlägg av Stuttgartpower »

Er en 27 år gammel dude med stooort bilinntresse og bruker stort sett alt av fritid på det som har med bil og gjøre. Var innom dette forumet helt tilfeldig men etter som jeg begynte og lese litt ble jeg imponert over all kunnskap dere har og den høflige tonen. Tror man kan trives her selv om jeg er i fra Norge,skjønner språket godt sias jeg nesten kun leser Svenske magasiner som feks Power og Bilsport. Selv driver jeg og mekker og styrer litt på en 84 MB 300TD Turbo,har fått litt dilla på disse gamle slitvargene. Til nå har jeg montert intercooler,3" eksos med 2potter,innvendig turbotrykksmåler og cold air intake med K/N filter på. Videre planer er oppjustering av pumpe,litt større turbo og slike ting..

Mvh: Tommy
"ambition are a dream whith a v8 engine"

OM617.953 Turbo intercooler.
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

Du måste visa några kort på din w123a ! :) själv stort fan av denna slitvarg till bil
Bild
Stuttgartpower
För lite laddtryck

:D okei så flott det er flere,ja har noen få men får vel duge til jeg tar flere.

Bild
Bild
Bild
Bild

Skal lakkere den helt ned i vinters,ser litt rart ut med sort jævelskap nederst på bilen. Så blir det hvite skjermblinkers og AMG takvinge til sommern.

Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

Ah modellen med automatisk höjdreglering. Men framtill ?
Bilarna ska luta frammåt så äre bara :wink:
Snygg bil iaf ! vad är det för sidoblinkers?

min w123
Bild

Såhär kan man göra om man vill få än mer frammåtlut :D
Bild
Bild
Stuttgartpower
För lite laddtryck

Foffe skrev:Ah modellen med automatisk höjdreglering. Men framtill ?
Bilarna ska luta frammåt så äre bara :wink:
Snygg bil iaf ! vad är det för sidoblinkers?
Såhär kan man göra om man vill få än mer frammåtlut :D
Bild
Det som kalles epa-stuk eller hehe...ellers ser den meget bra ut,hvilken motor er det?

ja alle T-modeller har nivåreg og fjeringen er orginal på bilen,den er faktisk ikke lavere foran hvis man ser fra kanaler til bakken :) Skal få senka den til sommern,går og justere høyden via stag på stabstag bak og muligens montere 40mm fjerer foran.

Ja sideblinkers er et påfunn av norsk biltilsyn :x Det går fint i dag og få det
godkjent uten blinkers "heldigvis".

Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

är det nivåreglering på alla kombi ? finns ju tex 200 motorn och så kombi. Har dessa verkligen nivåregleringen?
Nivån styrs från en givare på krängningshämmaren bak. Ta bort den å koppla en ventil där istället så kan du reglera som du vill :wink:

Är lagen så i norge? i sverige måste tex en tysk-importerad w124 ha sidoblinkers eftersom det finns på alla svenska mercedes-w124. Men w123 som aldrig hadde sidoblinkers behöver dock inte ha det.

Min merca är den 230E med 5 vxl manuell låda -83 . grövre bakaxel från äldre 230 -77
Bild
Stuttgartpower
För lite laddtryck

Foffe skrev:är det nivåreglering på alla kombi ? finns ju tex 200 motorn och så kombi. Har dessa verkligen nivåregleringen?
Nivån styrs från en givare på krängningshämmaren bak. Ta bort den å koppla en ventil där istället så kan du reglera som du vill :wink:

Är lagen så i norge? i sverige måste tex en tysk-importerad w124 ha sidoblinkers eftersom det finns på alla svenska mercedes-w124. Men w123 som aldrig hadde sidoblinkers behöver dock inte ha det.

Min merca är den 230E med 5 vxl manuell låda -83 . grövre bakaxel från äldre 230 -77
Ja de opplysninger jeg har så er alle modeller levert med nivå,er mulig de
aller første kombimodeller ikke har. Går og senke rimelig mye slik som
systemet er orginalt så tror jeg har det slik det er. Ja reglene i norge er
idiotisk når det gjelder blinker,ikke serlig pent og se en flott SEC med
ettermonterte statoilblinkers :? Men nå går det og få det godkjent uten
pga nye regler.

Fin bil og 5t man er ikke dagligdags,må vere fint og kjøre med behagelig turtall :D Vurderer w126diff fra 500 feks,snakket med en på MBSCA om
og gjøre det,er no problem. Blir fin utveksling sammens med automaten.

Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

Kruxet e vell att 500 modellen inte växer på träd :?
Men hur än roligt de e snacka mercedes må vi nog röra oss till en annan
tråd om vi ska fortsäta .. admin gillar nog inte alla dessa inlägg under "presentera er själva" :D
Bild
Skriv svar