Er en 27 år gammel dude med stooort bilinntresse og bruker stort sett alt av fritid på det som har med bil og gjøre. Var innom dette forumet helt tilfeldig men etter som jeg begynte og lese litt ble jeg imponert over all kunnskap dere har og den høflige tonen. Tror man kan trives her selv om jeg er i fra Norge,skjønner språket godt sias jeg nesten kun leser Svenske magasiner som feks Power og Bilsport. Selv driver jeg og mekker og styrer litt på en 84 MB 300TD Turbo,har fått litt dilla på disse gamle slitvargene. Til nå har jeg montert intercooler,3" eksos med 2potter,innvendig turbotrykksmåler og cold air intake med K/N filter på. Videre planer er oppjustering av pumpe,litt større turbo og slike ting..
Mvh: Tommy
Norrman med Mercedes.
-
- För lite laddtryck
Norrman med Mercedes.
"ambition are a dream whith a v8 engine"
OM617.953 Turbo intercooler.
-
- För lite laddtryck
-
- För lite laddtryck
Det som kalles epa-stuk eller hehe...ellers ser den meget bra ut,hvilken motor er det?Foffe skrev:Ah modellen med automatisk höjdreglering. Men framtill ?
Bilarna ska luta frammåt så äre bara![]()
Snygg bil iaf ! vad är det för sidoblinkers?
Såhär kan man göra om man vill få än mer frammåtlut![]()
ja alle T-modeller har nivåreg og fjeringen er orginal på bilen,den er faktisk ikke lavere foran hvis man ser fra kanaler til bakken

Ja sideblinkers er et påfunn av norsk biltilsyn

godkjent uten blinkers "heldigvis".
är det nivåreglering på alla kombi ? finns ju tex 200 motorn och så kombi. Har dessa verkligen nivåregleringen?
Nivån styrs från en givare på krängningshämmaren bak. Ta bort den å koppla en ventil där istället så kan du reglera som du vill
Är lagen så i norge? i sverige måste tex en tysk-importerad w124 ha sidoblinkers eftersom det finns på alla svenska mercedes-w124. Men w123 som aldrig hadde sidoblinkers behöver dock inte ha det.
Min merca är den 230E med 5 vxl manuell låda -83 . grövre bakaxel från äldre 230 -77
Nivån styrs från en givare på krängningshämmaren bak. Ta bort den å koppla en ventil där istället så kan du reglera som du vill

Är lagen så i norge? i sverige måste tex en tysk-importerad w124 ha sidoblinkers eftersom det finns på alla svenska mercedes-w124. Men w123 som aldrig hadde sidoblinkers behöver dock inte ha det.
Min merca är den 230E med 5 vxl manuell låda -83 . grövre bakaxel från äldre 230 -77

-
- För lite laddtryck
Ja de opplysninger jeg har så er alle modeller levert med nivå,er mulig deFoffe skrev:är det nivåreglering på alla kombi ? finns ju tex 200 motorn och så kombi. Har dessa verkligen nivåregleringen?
Nivån styrs från en givare på krängningshämmaren bak. Ta bort den å koppla en ventil där istället så kan du reglera som du vill![]()
aller første kombimodeller ikke har. Går og senke rimelig mye slik som
systemet er orginalt så tror jeg har det slik det er. Ja reglene i norge er
idiotisk når det gjelder blinker,ikke serlig pent og se en flott SEC med
ettermonterte statoilblinkers

pga nye regler.
Fin bil og 5t man er ikke dagligdags,må vere fint og kjøre med behagelig turtall

og gjøre det,er no problem. Blir fin utveksling sammens med automaten.