Någon som kan blästra fälgar?
Någon som kan blästra fälgar?
Tjenare!
Jag har en uppsättning Mim Juventus som jag skulle vilja ha blästrade.
De flesta vet hur Mim Juventus ser ut.
Tanken är sedan att polera upp blank polerad fälgkant medans ekrarna kanske ska vara lackade silver eller bara mindre polerade.
saken är den att fälgarna är fula efter lite klarlacksläpp och stenskott lite överallt.
Jag söker därav någon som kan blästra fälgarna på bästa sätt, privat eller någon som vet en firma som gör det.
Innom köravstånd från Umeå.
Tacksam för svar
Mvh Fredrik
Tanken är sedan att polera upp blank polerad fälgkant medans ekrarna kanske ska vara lackade silver eller bara mindre polerade.
saken är den att fälgarna är fula efter lite klarlacksläpp och stenskott lite överallt.
Jag söker därav någon som kan blästra fälgarna på bästa sätt, privat eller någon som vet en firma som gör det.
Tacksam för svar
Mvh Fredrik
Kallt kaffe och heta kvinnor sparar tid
Hur blir ytan efter det? Jag har en uppsättning polerade fälgar, eller ja fälgkanten med klarlacksläpp och skulle vilja ha bort all färg för att sedan kunna polera upp dom igen.larsat skrev:kan ta bort färg på jobbet på kemisk väg, skulle inte rekommendera dig att blästra kan nog bli svårt att pollera dom sen, blir så grov yta
tyvärr bor jag i småland annars kunde ja hjälpt dig
//Rickard Eriksson
/Porsche 911 -65
/Porsche 911 -65
Re: Någon som kan blästra fälgar?
Fisk skrev:Tjenare!
Tacksam för svar
Mvh Fredrik
finns en firma i umeå som avlägsnar färg på kemisk färg.. SISAB heter dom och håller till i röbäcks mekaniska.. numret har jag tyvär inte dock
ridernn ytan blir perfekt kanske något missfärgad/mörkfärgad dock men det går nog pollera bort ganska lätt
nygren det är stor skillnad att ta bort färg från stål eller aluminium, vad jag vet är det inte så många som överhuvudtaget kan fixa alu, framförallt fälgar är lite jävliga
men nu har ju redan fisk blästrat sina fälgar så känns som det kvittar..
nygren det är stor skillnad att ta bort färg från stål eller aluminium, vad jag vet är det inte så många som överhuvudtaget kan fixa alu, framförallt fälgar är lite jävliga
men nu har ju redan fisk blästrat sina fälgar så känns som det kvittar..
- nordlanderumeå
- För mycket laddtryck
vad tog han/dom för blästring av 4 fälgar?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- nordlanderumeå
- För mycket laddtryck