164:an kvaddad

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

:)

Jag har väl lite på g, har inte tragit några bilder bara...

ska ringa till ytbehandlingen och kolla om inte framvagnen och bakvagnen är färdiga..

Ska även hämta b30'n från kulblästring och spruta på lite färg på den...

kanske kommer bilder ikväll om vi har tur :D
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Dags att uppdatera lite, fick hem lite prylar från gulförzinkning idag. Blev lite konstiga färger på bild aldrig bra med blixt...

Bakaxeln

Bild

Framvagnen
Bild
Bild
Bild

Och så ett par bilder på min nya "hatthylla"
Bild
Bild

B30'n har fått sig en liten behandling av kulblästern också :)
Bild
Senast redigerad av marmander den ons jan 10, 2007 7:54 am, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Simon01
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: tis aug 03, 2004 9:27 am
Ort: Jönköping

Inlägg av Simon01 »

Übersnygga grejer som vanligt! :D
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Porrigt! :shock:
Finnsebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 325
Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:06 pm

Inlägg av Finnsebbe »

marmander skrev: Bild
Bild
Tycker att det skulle behövas grövre konsoler runt undre bärarmens bakre uniball infästning. Alltså i axelbalken. Krafterna där är mycket stora i en rejäl inbromsning.
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Det är 4mm gods i dom rören och bultarna sträcker sig ända in till förstärkningsplåtarna som liksom balken är gjorda i DOMEX 700, det är inget bonnjärn alltså...


Eventuellt så skulle man kanske skaffa ännu längre bultar och fortsätta med gängan ytterligare en bit in så bör risken att rörstumpen böjer sig vara minimal.

Även länkarmarna är gjorda av rör med 4mm gods.
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

har du jämfört viktskillnad original och den nya framvagnen? skulle va kul o veta sen.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

phredde skrev:har du jämfört viktskillnad original och den nya framvagnen? skulle va kul o veta sen.
Tyvärr så har jag sålt den gamla framvagnen, men när denna är komplett så ska jag väga den.

Balken väger ca 9kg och ca 20kg med kuggstång, länkarmar och dämpare. Då får man lägga till fjädrar, spindlar och bromsar på det.

Är själv intresserad av viktskillnaden, speciellt om man räknar med orginal styrsnäcka, servo och hjälpstyrarmar etc. tror mig kunna spara en del vikt iaf :)

Tror även att viktfördelningen kommer påverkas en hel del med alla dessa modifieringar.

MVH/
Simon
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Sådär, nu har man fått lite prylar på plats, även en del plåtarbete avklarat...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Sjukt nice! :P
Vad blir det för kuggstång då?
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

toxic ant skrev:Sjukt nice! :P
Vad blir det för kuggstång då?
Aj aj, har jag inte sagt det?

Blir från opel ascona B, kortad en aning men fortfarande ca 9,5m svängradie bibehållen (enligt mina beräkningar....)

En bild då den är på plats..
Bild
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

det är ju helt sjuk va snyggt det blir! :shock:

keep up the good working!
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
Mr Garrett
För mycket laddtryck
Inlägg: 155
Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Ort: Luleå

Inlägg av Mr Garrett »

Riktigt snyggt........!! 8)
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Användarvisningsbild
Fredrik Forsberg
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jul 31, 2006 1:15 pm
Ort: Örebro

Inlägg av Fredrik Forsberg »

:shock: kör du aldrig med din bil? :lol:

kan bara säga att jag är GRYMT imponerad!

mvh Fredrik
Användarvisningsbild
Disälturbo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 10
Blev medlem: tis jul 19, 2005 11:15 pm
Ort: Solf,Finland

Inlägg av Disälturbo »

fan vilken uber PORR!!
Skriv svar