Boströms dragracing-Amazon 9,38 229 (Dyno mellan dagarna)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

Inlägg av Erik Nygårds »

Tackar för svaren. mvh erik
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Tänk bara på att gängstång ofta är väldigt mjuk, 4.8 eller så, jämfört med 8.8 som en vanlig bult oftast håller. Man kan förstås få tag på stång av bättre kvalitet men ibland är det bättre att få ett "gängämne" tillverkat.

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Matte »

Kul med fler Amazoner i hot street!
http://www.hotstreet.se/
Bild
Motorman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: ons aug 02, 2006 10:17 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Motorman »

Tja...

Hur vill du att din nästa kamaxel ska se ut?
Nyfiken då jag med körde med GT6 förra året, å funderar på vad som kunde vara bättre...

Mvh Björn
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Boström du blir nog utan mig i HotStreet till sommaren, måste hitta något annat att köra i.

Om inte annat får det bli där som nödlösning tills vidare, så du kanske får något att fajtas med, någon från "byn" så att säga ...
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

jag tänkte köra med en custom kam till sommarn eftersom den gamla gått ned sig på en nock. har hört att flera haft det problemet med just gt6 kammen från kg.j ag kan ha haft för högt inspänningstryck på vent-fjädrarna och det kan va det som gjort att den gick ned sig eller att retainern bottnat mot styrningen.

tänkte att jag vill ha lite mer lyft på den nya kammen typ 13,5mm och sen vill jag ha olika värden på insug och avgas där avgaskammen har en vassare profil liknande lustgaskammar som finns på marknaden.tanken är att få snabbare/hårdare avgas pulser som snabbare sätter fart på turbon.nockvinkeln bör ligga runt 109-111 grader. har inga exakta värden eftersom jag måste kolla vilka ramar man har att jobba inom med den bascirkel jag vill ha. jag vill slippa använda "lash caps" på ventilerna.

Peppe- Har du hittat nån ny klass som du tänkte köra?
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Motorman
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: ons aug 02, 2006 10:17 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Motorman »

Okej.

Trist att den går ner sig... Den jag använt är en volvokam, å den ser bra ut än så länge iaf...
Användarvisningsbild
bonnturbo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 19
Blev medlem: tis jan 16, 2007 8:26 pm
Ort: Skäve
Kontakt:

hej!

Inlägg av bonnturbo »

Hur har du gjort när du har byggt Wastegate av en tryckklocka?

MVH RW
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Motorman skrev:Okej.

Trist att den går ner sig... Den jag använt är en volvokam, å den ser bra ut än så länge iaf...
Jo, men bottnar det går nog vilken kam som helst ner sig!
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

tänkte bara berätta att jag har jobbat på en hel del med bilen sista tiden.monterat nya coil-over dämparna,monterat fönsternät,fått hem nya framfälgarna mm.nya kamaxeln är också beställd via motor nord.bilder kommer snart.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Benny Nilsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 217
Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
Ort: Öreström

Inlägg av Benny Nilsson »

Låter spännande Magnus!!!

Bilder!!!!!!! :D
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Magnus skrev:tänkte bara berätta att jag har jobbat på en hel del med bilen sista tiden.monterat nya coil-over dämparna,monterat fönsternät,fått hem nya framfälgarna mm.nya kamaxeln är också beställd via motor nord.bilder kommer snart.
Jag måste ju komma komma förbi på ett garagebesök och se på prostock amazonen.
Bild
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Eftersom Magnus inte verkar vara hemma ? så fyller jag på med lite bilder så ni får lite att se på (Magnus får fortsätta med bilerna senare )

Bild
Nya Coilovers
Bild
Nya framfälgar , sitter likadana bak om nu någon undrar
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Bild
nya grejer dök upp från usa
Bild
nya längre hjulbultar monterade
Bild
fönsternät monterat
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av Jimmy »

Ser bra ut vad är de för märke på coiloversen?
mvh
Skriv svar