Boströms dragracing-Amazon 9,38 229 (Dyno mellan dagarna)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
- Ort: SÄLEN
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Tänk bara på att gängstång ofta är väldigt mjuk, 4.8 eller så, jämfört med 8.8 som en vanlig bult oftast håller. Man kan förstås få tag på stång av bättre kvalitet men ibland är det bättre att få ett "gängämne" tillverkat.
/Gustaf
/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
jag tänkte köra med en custom kam till sommarn eftersom den gamla gått ned sig på en nock. har hört att flera haft det problemet med just gt6 kammen från kg.j ag kan ha haft för högt inspänningstryck på vent-fjädrarna och det kan va det som gjort att den gick ned sig eller att retainern bottnat mot styrningen.
tänkte att jag vill ha lite mer lyft på den nya kammen typ 13,5mm och sen vill jag ha olika värden på insug och avgas där avgaskammen har en vassare profil liknande lustgaskammar som finns på marknaden.tanken är att få snabbare/hårdare avgas pulser som snabbare sätter fart på turbon.nockvinkeln bör ligga runt 109-111 grader. har inga exakta värden eftersom jag måste kolla vilka ramar man har att jobba inom med den bascirkel jag vill ha. jag vill slippa använda "lash caps" på ventilerna.
Peppe- Har du hittat nån ny klass som du tänkte köra?
tänkte att jag vill ha lite mer lyft på den nya kammen typ 13,5mm och sen vill jag ha olika värden på insug och avgas där avgaskammen har en vassare profil liknande lustgaskammar som finns på marknaden.tanken är att få snabbare/hårdare avgas pulser som snabbare sätter fart på turbon.nockvinkeln bör ligga runt 109-111 grader. har inga exakta värden eftersom jag måste kolla vilka ramar man har att jobba inom med den bascirkel jag vill ha. jag vill slippa använda "lash caps" på ventilerna.
Peppe- Har du hittat nån ny klass som du tänkte köra?

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
hej!
Hur har du gjort när du har byggt Wastegate av en tryckklocka?
MVH RW
MVH RW
Jo, men bottnar det går nog vilken kam som helst ner sig!Motorman skrev:Okej.
Trist att den går ner sig... Den jag använt är en volvokam, å den ser bra ut än så länge iaf...
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
tänkte bara berätta att jag har jobbat på en hel del med bilen sista tiden.monterat nya coil-over dämparna,monterat fönsternät,fått hem nya framfälgarna mm.nya kamaxeln är också beställd via motor nord.bilder kommer snart.

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån dec 08, 2003 6:16 pm
- Ort: Öreström
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Jag måste ju komma komma förbi på ett garagebesök och se på prostock amazonen.Magnus skrev:tänkte bara berätta att jag har jobbat på en hel del med bilen sista tiden.monterat nya coil-over dämparna,monterat fönsternät,fått hem nya framfälgarna mm.nya kamaxeln är också beställd via motor nord.bilder kommer snart.


nya grejer dök upp från usa

nya längre hjulbultar monterade

fönsternät monterat

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel