1: Det är annan snö i yttertavle så det är inte samma sak
2: Varv verkar inte vara ett problem, du ser 12000+varv
3: ?Vet inte vad som är stabilt.....Fredde var datoroperatör och jag vred på gasen.
4: Keihin PWK28 125huvud/38lågf
5: Inget vi loggade och hade inte tid att kolla onboard egt så noga men ~600-700 tror jag det var
näe ,låg fart o mellanregister verkar ok nu, fullbelastning/fullgas över 8k
går den för fett.det är svårt att ge den jämn belastning då det är omöjligt
att veta hur mycket motstånd den behöver från en sekund till en annan.
men när vi skaffat rätt huvudmunstycken tror jag att den beter sig lite
snällare.
dessutom började bakdrevet nästan ta i bromsbänken!
det fixas lätt till under natten
25 grader kallt så bänken är nu som ny men bromstrumman bak ser lite mindre bra ut så den får nog kylas med H20 i fortsättningen.
För att göra bromsningen lite mer intressant så gjorde Fredde en adapter som passar istället för NOS-Nozzeln så nu kan vi använda MAP-Sensor när vi jobbar med vår plattform för plågsamma ap-försök.
Senast redigerad av Pysen den sön sep 12, 2010 7:54 am, redigerad totalt 1 gånger.
100 ms mellan ,fast det är ställbart.
börjar med 1mm hål sen får man väl se om det blir stökigt
så att det behövs ytterligare dämpning,mappsensorn verkar va
snabb som blixten
Finns lite olika varianter i yttertavle står man på isen och försöker flytta car-porten. Sen skapar man belastning med bromspedalen. Programmet loggar värden som kan vara bra för att bestycka motorn som avgastemp, A/F-ratio, varvtal, MAP.
Man får ju inga effektsiffror utan mer grova indikationer som tex:
-Lite pedaltryck för att bromsa ned varvtalet = Dåligt
-Mycket pedaltryck för att bromsa ned varvtalet = Bättre
-Går inte bromsa ned varvtalet, bromsarna glöder, kopplingen säger upp sig = Bäst