Jag har en liten fundering, som kanske iofs är rätt dum men ändå
Vad var tanken bakom att du splittar downpipen i två rör sådär kort bit bakom turbon ?
Det såg iofs lite halvtrångt ut så det kanske är för att få plats med allt ?
richard skrev:Jag har en liten fundering, som kanske iofs är rätt dum men ändå
Vad var tanken bakom att du splittar downpipen i två rör sådär kort bit bakom turbon ?
Jo tanken är den att vill jag ha två rör ut på 3" måste jag göra på det här viset för att få ihop dessa till 3.5" böjen ur turbon. När jag slitsade rören såg jag till att spara lite mer än hälften på varje rör för att få dessa till 3.5"
Jag vet inte riktigt hur du tänkt dej annars?
Ahh, nu förstår jag vad du menar. Jag har sidepipes på bilen och vill då ha bägge dessa kopplade. Därav två rör. Men kan erkänna att det blivit betydligt lättare att bara dragit ut ett rör.
Eller fattade jag vad du menade?
Senast redigerad av Driddler den fre feb 16, 2007 6:38 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit! Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
..dubbla 3" sidepipes.. now we're talking!
hade de inte vart billigare att köpa en orginal 240 & hyra en ishall & slira runt på? kommer ju inte gå köra
larsat skrev:..dubbla 3" sidepipes.. now we're talking!
hade de inte vart billigare att köpa en orginal 240 & hyra en ishall & slira runt på? kommer ju inte gå köra
Att ingen tänkt på det tidigare
Jag kan väl säja att jag blir besviken om din beskrivning inte stämmer, även om inte sidepipesen har sådär jättemycket med det att göra.
Är det halt köp slicks, är det fortfarande halt, köp fetare slicks
No real power, Just turboshit! Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
jag håller med om att det kanse inte är den bästa lösningen att dela upp till 2 rör så tidigt, men jag vet inte om det blir nån större förlust?
avgasrena snurrar runt i hög fart i röret första 40-80cm effter turbon och där ska gärna röret va rätt grovt och fint tills det har lungnat ned sig.
jag håller med om att det kanse inte är den bästa lösningen att dela upp till 2 rör så tidigt, men jag vet inte om det blir nån större förlust?
avgasrena snurrar runt i hög fart i röret första 40-80cm effter turbon och där ska gärna röret va rätt grovt och fint tills det har lungnat ned sig.
Jag har inte sådär jättemycket plats för att dra det efter alla konsten regler. Jag har funderat ett tag hur jag skulle lösa det.
Hadde det varit ren racing hadde jag dragit ut ett rör genom framskärmen
Det jag kan säja är att det är alltså ingen strypning,tvärtom. Det blir nästan 6" vid delningen och fram dit håller det 3.5"/90mm. Om själva delningen kan ha någon negativ inverkan vet jag ej heller?
Senast redigerad av Driddler den lör feb 17, 2007 8:42 am, redigerad totalt 1 gånger.
Driddler skrev:Ahh, nu förstår jag vad du menar. Jag har sidepipes på bilen och vill då ha bägge dessa kopplade. Därav två rör. Men kan erkänna att det blivit betydligt lättare att bara dragit ut ett rör.
Eller fattade jag vad du menade?
Jodå, det blev rätt
Jag misstänkte att du skulle ha två separata rör, men tänkte inte på sidepipes utan "vanligt"
tvårörssytem under bilen. Och då borde det varit lättare att ha spliten senare under bilen, tänkte jag...
Men ska du ha sidepipes så blir det lite väl knepiga vinklar på röret om det är längre bak...
Hur var det där med lambdaplacering. Som ni ser på bilderna har jag inte så speciellt långt från turbon jag kan montera lambdan innan röret delar sej. men det kanske inte spelar någon roll om man sätter den på ett av rören?
Avgastempgivaren vet jag inte riktigt hur jag ska lösa för att få mätning på bägge rören? Dubbla?
Ett annat problem jag har är insugsidan på turbon. Den kommer väldigt nära ramen. Grejen är den att den placering jag har på turbon är i stort sett fix. Frågan hur jag ska lösa det. Eller bara glömma fitret möjligen?
Får väl köra med en raggsocka och slangklämma