tändinställning vid laddtryck

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

är det bara jag eller lutar dendär gasaren lite väl mycker bakåt och åt sidan, men den sitter kanske inte så nu då den sitter i en annan bil?
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
twofårty
För mycket laddtryck
Inlägg: 146
Blev medlem: mån dec 12, 2005 6:55 pm
Ort: Pite

Inlägg av twofårty »

Nu när du säger det så säger jag detsamma. Vore nog bättre om den gick å vrida till, om den nu fortfarande sitter sådär.
240GL -81, snart TIC
Hogdalracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
Ort: Strömstad
Kontakt:

hej

Inlägg av Hogdalracing »

ja F-n det stämmer det ,, det har jag varit inne på ,, men klömt bort det igen :D

det blir väll så att flotörer och liknande får spratt då, och kan resultera i dessa hostningar ? eller vad tror ni?
Volvo 164 WT
Användarvisningsbild
twofårty
För mycket laddtryck
Inlägg: 146
Blev medlem: mån dec 12, 2005 6:55 pm
Ort: Pite

Re: hej

Inlägg av twofårty »

Hogdalracing skrev:ja F-n det stämmer det ,, det har jag varit inne på ,, men klömt bort det igen :D

det blir väll så att flotörer och liknande får spratt då, och kan resultera i dessa hostningar ? eller vad tror ni?
Kan va så att den ena sidan av förgasarens munstycken knappt får nån soppa.
240GL -81, snart TIC
Hogdalracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
Ort: Strömstad
Kontakt:

hej

Inlägg av Hogdalracing »

okej,, men har sett webrar som lutar bakåt lite,, e det ingen fara då? eller skall dom vara helt raka?
Volvo 164 WT
Användarvisningsbild
twofårty
För mycket laddtryck
Inlägg: 146
Blev medlem: mån dec 12, 2005 6:55 pm
Ort: Pite

Inlägg av twofårty »

Lite bakåt kanske är mer okej, men det verkar luta i sidled, det är nog sämre. Det bästa är om den är helt plan.
240GL -81, snart TIC
Hogdalracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
Ort: Strömstad
Kontakt:

Inlägg av Hogdalracing »

förgasaren är nu bsetyckad.

lågfartmunstycke1 : 50F8 ?
lågfartmunstycke2 : 65F8 ?

huvudmunstycke: båda 140

halsring: 33
Volvo 164 WT
Användarvisningsbild
twofårty
För mycket laddtryck
Inlägg: 146
Blev medlem: mån dec 12, 2005 6:55 pm
Ort: Pite

Inlägg av twofårty »

Är inte båda lågfartarna likadana? Och vad är det för storlek på luftmunstyckena?
240GL -81, snart TIC
Hogdalracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
Ort: Strömstad
Kontakt:

hej

Inlägg av Hogdalracing »

110 är det på luftmunstyckena
Senast redigerad av Hogdalracing den lör mar 17, 2007 8:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo 164 WT
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

vad är det för e-rör? och är du säker på att det sitter 33mm haslringar? kan det va så att du har läst fel och att det är 38?
Bild
Hogdalracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
Ort: Strömstad
Kontakt:

hej

Inlägg av Hogdalracing »

jag e ganska säker på att det stog 33,, men skall kolla en extra gång,, är 33 aldeles förlitet?

vad e E-rör för nått då?

men e det normalt att det e olika lågfartsmunstycken?
Volvo 164 WT
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

vad jag vet så finns det inte 33mm halsringar, e-rör är rörbiten mellan luft och bränslemunstyckerna, det står typ f11,f9, f2 eller nått liknande
Bild
Hogdalracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
Ort: Strömstad
Kontakt:

hej

Inlägg av Hogdalracing »

F7 tror ja det stog

okej då får ja kolla halsringarna engångtill,

men om man tittar in i tratten kan man se ett nummer på kanten,, är det det nummret ? eller e ja helt fel?
Volvo 164 WT
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Re: hej

Inlägg av Jonas Ohlsson »

men om man tittar in i tratten kan man se ett nummer på kanten,, är det det nummret ? eller e ja helt fel?

nej du har rätt
Bild
Hogdalracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
Ort: Strömstad
Kontakt:

hej

Inlägg av Hogdalracing »

men ni måste ha halringarnas dimensioner för att göra en bedömning

om det e förgasaren som e orsaken till att den hostar ,,?
Volvo 164 WT
Skriv svar