tändinställning vid laddtryck
är det bara jag eller lutar dendär gasaren lite väl mycker bakåt och åt sidan, men den sitter kanske inte så nu då den sitter i en annan bil?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
ja F-n det stämmer det ,, det har jag varit inne på ,, men klömt bort det igen 
det blir väll så att flotörer och liknande får spratt då, och kan resultera i dessa hostningar ? eller vad tror ni?

det blir väll så att flotörer och liknande får spratt då, och kan resultera i dessa hostningar ? eller vad tror ni?
Volvo 164 WT
Re: hej
Kan va så att den ena sidan av förgasarens munstycken knappt får nån soppa.Hogdalracing skrev:ja F-n det stämmer det ,, det har jag varit inne på ,, men klömt bort det igen
det blir väll så att flotörer och liknande får spratt då, och kan resultera i dessa hostningar ? eller vad tror ni?
240GL -81, snart TIC
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
okej,, men har sett webrar som lutar bakåt lite,, e det ingen fara då? eller skall dom vara helt raka?
Volvo 164 WT
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
110 är det på luftmunstyckena
Senast redigerad av Hogdalracing den lör mar 17, 2007 8:22 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo 164 WT
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
jag e ganska säker på att det stog 33,, men skall kolla en extra gång,, är 33 aldeles förlitet?
vad e E-rör för nått då?
men e det normalt att det e olika lågfartsmunstycken?
vad e E-rör för nått då?
men e det normalt att det e olika lågfartsmunstycken?
Volvo 164 WT
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
F7 tror ja det stog
okej då får ja kolla halsringarna engångtill,
men om man tittar in i tratten kan man se ett nummer på kanten,, är det det nummret ? eller e ja helt fel?
okej då får ja kolla halsringarna engångtill,
men om man tittar in i tratten kan man se ett nummer på kanten,, är det det nummret ? eller e ja helt fel?
Volvo 164 WT
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Re: hej
men om man tittar in i tratten kan man se ett nummer på kanten,, är det det nummret ? eller e ja helt fel?
nej du har rätt
nej du har rätt

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
men ni måste ha halringarnas dimensioner för att göra en bedömning
om det e förgasaren som e orsaken till att den hostar ,,?
om det e förgasaren som e orsaken till att den hostar ,,?
Volvo 164 WT