Bilder och info Stromberg Tryckinstallation
Bilder och info Stromberg Tryckinstallation
Jag har hela tiden tänkt köra med k jetronic i min blivande turbomotor, men nu när jag har läst runt på forumet så verkar en strombergare MYCKET smidigare. Ni talar om att man kan ladda max ca 0,9bar och en strombergare räcker till ca 200hk? kan detta stämma? 240turbo k jetronic räcker ju oxå till max 200hk original och det är ju en jävla massa jobb att installera sånt sprut om man jämför..hehe..
Jag har aldrig sett en motor med en eller flera strombergare på trycksidan..så jag skulle vilja få mer info och bilder på tryckinstallationer med strombergförgasare och höra ännu mer erfarenheter och åsikter.
tacksam för svar..
mvh
Henke
Jag har aldrig sett en motor med en eller flera strombergare på trycksidan..så jag skulle vilja få mer info och bilder på tryckinstallationer med strombergförgasare och höra ännu mer erfarenheter och åsikter.
tacksam för svar..
mvh
Henke
Där har du några bilder på en B21A med R-sport kit, går tillräckligt bra för att skrämma en och annan BMW i rödljusen i alla fall, laddar ca 1 bar.
http://w1.587.telia.com/~u58704684/Hasse/
Strombergaren räcker längre än ett vanligt K-jet om du har en ordentlig soppapump och en välslipad nål, orginalpumpen till R-sport kittet orkar inte mer än ca 0,9-1,0 bar om den är i bra skick.
Elpumpar och en tryckregulator som höjer trycket vid laddtryck är en mycket bättre lösning än orginalpumpen.
http://w1.587.telia.com/~u58704684/Hasse/
Strombergaren räcker längre än ett vanligt K-jet om du har en ordentlig soppapump och en välslipad nål, orginalpumpen till R-sport kittet orkar inte mer än ca 0,9-1,0 bar om den är i bra skick.
Elpumpar och en tryckregulator som höjer trycket vid laddtryck är en mycket bättre lösning än orginalpumpen.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91

072-316 26 91

ok tack så mycket...då skulle jag behöva rekomendationer på pumpar o bränsletrycksregulatorer. jag har ett antal BTR ligger ..de är på 2,5-3bar kan jag använda mig av nån av dom? och det är bara att kapa och slipa nålen lite vassare eller köpa en misab turbonål som räcker för att förgasaren ska fungera med tryck? bränslepump kan jag ta från en 240T eller måste jag köpa nån ny dyr sak? hur gör jag med returen? kanske bör tillägga att jag planerar effekt runt 200hk (turbointercooler).
tack på förhand
mvh
Henke
tack på förhand
mvh
Henke
240 turbopumpar funkar fint. Tryckregulator måste vara en för förgasarbruk, minns inte vad strombergare vill ha för tryck men jag har för mej att det är ca 0,3 bar.
Returen drar du tillbaka till tanken.
Misab:s turbonål är den klart lättaste lösningen, det tar ett tag att få till en bra nål om man ska slipa om en orginalnål.
Misab:s turbonål är den klart lättaste lösningen, det tar ett tag att få till en bra nål om man ska slipa om en orginalnål.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91

072-316 26 91

2 strombergare utan att köra med en dubbelinstallation? menar du sätta dom i serie då?Schlorven skrev:skulle vara rätt bekvämt om man satte dit två strombergare och körde turbo, det är ju en enkel förgasare och funkar hyffsat. Slippa rappla med dubbla förknasare som sedan ska bestyckas och justeras.

Nån som vet vilket bränsletryck dom ska ha? Funkar det med malpassi BTR för förgasarbruk? är den justerbar? nån som har en till salu?Da_Snake skrev:240 turbopumpar funkar fint. Tryckregulator måste vara en för förgasarbruk, minns inte vad strombergare vill ha för tryck men jag har för mej att det är ca 0,3 bar.
mvh
Henke