Volvo PV 544 1965

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Det är kul att de dina fina och välgjorda lagningar... ta efter gott folk :wink:
Amazon 65 Rip. 69 stulen rip. 69 och 245 78/85-
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Känns som att det är nåt som satt där igår som inte är kvar idag.... :?

Bild
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Ja, att torpedväggen slipats plåtren syns väl så det behöver jag väl inte tillägga... Hästjobb, men göras måste det ju... :roll: Men jag har även tagit upp ett nytt hål för värmepaketet som ni ser...
Bild
Passar ju utmärkt där på sidan som synes. :wink: Men den där "burken" med fläktmotorn där slangen från luftintaget går in måste flyttas, kommer att ta i innerskärmen annars...

Det jobbas förresten på den här bilen varje dag, men nu blir det mycket småpill som inte syns, så det kommer bli glest mellan uppdateringarna ett tag...
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Cpt Tuttle skrev: Det jobbas förresten på den här bilen varje dag, men nu blir det mycket småpill som inte syns, så det kommer bli glest mellan uppdateringarna ett tag...
Ska du jobba med "småpill" som knappt märks :wink:. Fy F-N va tråkigt det är.... :( . Men iof rätt så viktigt :roll:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Precis, såsom lägga igen 1000000 hål i torpedväggen som gällde på den tiden det satt B18, stående pedaler och mekanisk koppling... 8)

Men på nån dag blir det att fästa upp styrväxeln ordentligt + fäste för främre krängaren (blir från 240)... 140-krängaren tog i styrväxeln. Så stay tuned... :P
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Ett litet tips annars, jag körde förut med ett lite modifierat värmepaket till volvo 140.
Det stog då på kardantunneln längst fram mot torpedväggen.

Det känns inte direkt som man behöver en massa värmepaket och bråte som tar plats i motorrummet :wink:
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Men att slipa plåtrent är ju faktiskt ett av de mer tacksammare slipjobben, är ju så skoj att (oftast...) få se fräsch och fin plåt komma fram :)
Hur går det med motorbygget förresten?
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

j björk skrev:Ett litet tips annars, jag körde förut med ett lite modifierat värmepaket till volvo 140.
Det stog då på kardantunneln längst fram mot torpedväggen.
Varför gå över ån efter vatten? :wink:
@Glufsen: Det får bli nästa säsong, hinner inte nu. I sommar blir det en B21A från -78 med lågkompkolvar i genomtrist originalskick, för att komma ut så snabbt som möjligt. Bättre 100 hk på vägen än 200 hk i småbitar på garagegolvet. :lol:
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Fick hem en stol som här är temporärt uppallad och utprovad... Nåt sånt här borde väl kunna bli bra? Skit i att den ser lite konstig ut (och framför allt färgen som väl passat bättre på stockholms pridefestival), den är ju inte klädd på bilden...
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Börjat tillverka fästen till krängningshämmaren... Blir 240-krängare då 140ns tog i styrväxeln.
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Näfan... Inte kunde jag hålla mig från ännu en update... Sorry... :oops:
Men efter DENNA får det väl ta och vara lugnt... Ursäkta om det blir tjatigt, men det var faktiskt så att det hände ett par saker idag utan att det riktigt var tänkt så...

Bild
Bränt dit en liten förstärkningsplatta, som samtidigt tjänar som stöd för bromsservot... Blir nog både styvt och bra det där, då den s.a.s. knyter ihop balken med batterilådan... Ingen risk att trampa foten genom torpedväggen när man bromsar alltså... :lol: Urtaget i balken SKA läggas igen, liksom alla miljoner hål, det är en rest från när jag var ung och dum och försökte vålda dit ett Volvo 240 bromsservo... :roll:

Bild
Och det roligaste av allt: Dörrfrågan är löst! Finns ingen rost på den här! Gissa om jag är glad som en treåring som just sett jultomten stega in genom dörren? :lol:
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Slet väck framvagnen igår.

Bild
Urtagen...som givetvis ska läggas igen nu.

Bild
Tror man tar och kompletterar med nån utriggare på framvagnsbalken så man kan komplettera med att använda de där originalfästena, då banan ska väl balken sitta kvar.

Bild
Så här ser fästena ut som jag lagt in inne i rambalkarna. Ska svetsas nu (tar och stoppar tillbaka balken temporärt när de skall på plats, men det finns ju ytrost där inne man vill åtgärda först).

Bild
Jag vart så mobbad för stolen, så man får väl ta och lägga upp en bild på ungefär hur den ska se ut när den är klädd så kanske folk blir lite snällare... :roll:
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Hann mer än jag trodde idag så det kommer ändå en update... Lagt igen urtagen för övre bärarmarna... Det tar sig. :razz:
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Efter 9 timmars tokstressmeckning i sträck (som att slipa ytrost och svetsar med roterande fil... :roll: ) kom det grundfärg i motorrummet och på rambalkarna under söndagen.

Bild
Så här blev urtagen för bärarmarna när allt var klart. Bra eller anus?

Bild
Lite godis jag var och hämtade för cirkus en timme sen... :twisted:
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

ser bra ut de där, allt känns så mycket roligare efter rostlagningen då man får på lite färg.
Skriv svar