Volvo PV 544 1965
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Det är kul att de dina fina och välgjorda lagningar... ta efter gott folk 

Amazon 65 Rip. 69 stulen rip. 69 och 245 78/85-
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ja, att torpedväggen slipats plåtren syns väl så det behöver jag väl inte tillägga... Hästjobb, men göras måste det ju...

Passar ju utmärkt där på sidan som synes.

Det jobbas förresten på den här bilen varje dag, men nu blir det mycket småpill som inte syns, så det kommer bli glest mellan uppdateringarna ett tag...
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ska du jobba med "småpill" som knappt märksCpt Tuttle skrev: Det jobbas förresten på den här bilen varje dag, men nu blir det mycket småpill som inte syns, så det kommer bli glest mellan uppdateringarna ett tag...

Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ett litet tips annars, jag körde förut med ett lite modifierat värmepaket till volvo 140.
Det stog då på kardantunneln längst fram mot torpedväggen.
Det känns inte direkt som man behöver en massa värmepaket och bråte som tar plats i motorrummet
Det känns inte direkt som man behöver en massa värmepaket och bråte som tar plats i motorrummet

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Varför gå över ån efter vatten?j björk skrev:Ett litet tips annars, jag körde förut med ett lite modifierat värmepaket till volvo 140.

@Glufsen: Det får bli nästa säsong, hinner inte nu. I sommar blir det en B21A från -78 med lågkompkolvar i genomtrist originalskick, för att komma ut så snabbt som möjligt. Bättre 100 hk på vägen än 200 hk i småbitar på garagegolvet.

- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Näfan... Inte kunde jag hålla mig från ännu en update... Sorry...
Men efter DENNA får det väl ta och vara lugnt... Ursäkta om det blir tjatigt, men det var faktiskt så att det hände ett par saker idag utan att det riktigt var tänkt så...

Bränt dit en liten förstärkningsplatta, som samtidigt tjänar som stöd för bromsservot... Blir nog både styvt och bra det där, då den s.a.s. knyter ihop balken med batterilådan... Ingen risk att trampa foten genom torpedväggen när man bromsar alltså...
Urtaget i balken SKA läggas igen, liksom alla miljoner hål, det är en rest från när jag var ung och dum och försökte vålda dit ett Volvo 240 bromsservo...

Och det roligaste av allt: Dörrfrågan är löst! Finns ingen rost på den här! Gissa om jag är glad som en treåring som just sett jultomten stega in genom dörren?

Men efter DENNA får det väl ta och vara lugnt... Ursäkta om det blir tjatigt, men det var faktiskt så att det hände ett par saker idag utan att det riktigt var tänkt så...
Bränt dit en liten förstärkningsplatta, som samtidigt tjänar som stöd för bromsservot... Blir nog både styvt och bra det där, då den s.a.s. knyter ihop balken med batterilådan... Ingen risk att trampa foten genom torpedväggen när man bromsar alltså...

Och det roligaste av allt: Dörrfrågan är löst! Finns ingen rost på den här! Gissa om jag är glad som en treåring som just sett jultomten stega in genom dörren?

- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Slet väck framvagnen igår.
Urtagen...som givetvis ska läggas igen nu.
Tror man tar och kompletterar med nån utriggare på framvagnsbalken så man kan komplettera med att använda de där originalfästena, då banan ska väl balken sitta kvar.
Så här ser fästena ut som jag lagt in inne i rambalkarna. Ska svetsas nu (tar och stoppar tillbaka balken temporärt när de skall på plats, men det finns ju ytrost där inne man vill åtgärda först).

Jag vart så mobbad för stolen, så man får väl ta och lägga upp en bild på ungefär hur den ska se ut när den är klädd så kanske folk blir lite snällare...

- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt: