Kul att det går bra för er!och att ni kommer ner i år !
Har ni samma fäste som ni hade i SO så kommer inte många slå er på fingrarna.Är det samma motor spec?ingen kompressor
Mats A skrev:Lite nyfiken på vilken färg bilen blir ? . ni kommer även att få en utmanare i år , samma model av bil samt v8 med kompressor (bekant som har den)
Den kommer bli grå-svart metallic utvändigt och silver i motor rum, bagage och invändigt.
Är det Asconan med schackmönster i lacken?
Tror jag har hört en uppstart på den?
Lät som en centrifugalkompressor på motorljudet.
Blir intressant att se hur den går!
mvh
Japp det är den vinröda med rutorna på bakskärmarna . Motorn kommer från hans Camaro (1995) och han åkte rätt fort tycker jag ,bilen väger sina kilon så 9,44sec på 402m . Ascona väger betydligt mindre så tiderna lär bli bättre . Japp det är en centrifugalkompressor i den .LT1:a som är strokad 383cui
ADDE skrev:Kul att det går bra för er!och att ni kommer ner i år !
Har ni samma fäste som ni hade i SO så kommer inte många slå er på fingrarna.Är det samma motor spec?ingen kompressor
mvh Adde
Tjena!
Vi får se om det är lika bra grepp på våren som på hösten, men det har väl vässats en hel del nere i 08 området i vinter? =)
Det är samma motorspec, nytt för i år är ett lustgas system till, pro shot fogger. Så vi kommer att kunna köra 2-steg under sommaren. Ingen kompressor än.
Mats A skrev:Lite nyfiken på vilken färg bilen blir ? . ni kommer även att få en utmanare i år , samma model av bil samt v8 med kompressor (bekant som har den)
Den kommer bli grå-svart metallic utvändigt och silver i motor rum, bagage och invändigt.
Är det Asconan med schackmönster i lacken?
Tror jag har hört en uppstart på den?
Lät som en centrifugalkompressor på motorljudet.
Blir intressant att se hur den går!
Mer bilder från lackeringen.
Här kan man se färgen som blir på bilen på fronten osv, ser inte likadant ut i verkligheten dock.... mycket bättre, kanske dålig fotograf =)