Volvo PV 544 1965

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Tänkte mest på om du skulle ha underredsmassa eller inte ;)

Det beror ju på vad man ska använda bilen till men det skulle va trevligt med ett underrede i samma färg som bilen när man liks har varit så noga :D
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Nää... Hade jag skullat ha ett lackat underrede hade jag fått jobba riktigt ordentligt i flera dagar till... :( Det orkar jag inte med... Vill våga sprätta grus med den också... :twisted:
parbring
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av parbring »

Cpt Tuttle skrev:spruta upp en gammal muggig burk mekanlack jag måste bli av med... :oops:

Men Mattias, det är ju därför man har underreden, för att kunna göra av med gammal färg man inte vill ha någon annan stans på. :wink:
| Ockelbo 600-2 ´75 | Ockelbo 300 ´69 | Mercedes 220D ´72 | Ford Capri ´77 | Volvo 145 ´70 | Mercury Meteor ´63 |
"Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink." (W.C. Fields)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Hehe, det är ju iofs. sant... :wink:
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Ser som vanligt hur fint ut somhelst, ska bli kul att se bilder på slutmonteringen sen! Man blir ju alltid så impad över allt jobb du lägger ner så fårt man tittar i tråden, samtidigt som man blir påmind om hur lång väg man har kvar innan man kommer upp i samma klass som dig med plåtjobbet :wink: Respekt!
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Tackar Glufsen... Såna kommentarer sporrar en alltid!

Bild
Kittat skarvarna i underredet...

Bild
Var bara inte lika dumsnål som mig och måla med burkar som ser ut så här...

Bild
...ser väl inte så illa ut resultatet, men det blev bara ett varv tack vare all djävulskap... :sad: Gammal äcklig färg som stockade igen sprutan... Skulle penslat den! Men så går det väl när man är så lat att man ska envisas med att spruta gissar jag... :evil: Har runnit och ser ut som själve fasen på sina ställen, där jag fick vålda ur färgen ur sprutan... :lol: Men men, det ska ju underredsmassa på, så... Ingen mår illa av det i slutänden.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Cpt Tuttle skrev:Bild
Var bara inte lika dumsnål som mig och måla med burkar som ser ut så här...

Så där bra färg finns inte att köpa längre :(
Axel Wall
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Kanhända, men när den stått i 1000 år ska den penslas... Sprutande slutar ofelbart i katastrof, vilket man ju aldrig lär sig. :evil:
Fosgate
Lite mer laddtryck

Inlägg av Fosgate »

Cpt Tuttle skrev:Kanhända, men när den stått i 1000 år ska den penslas... Sprutande slutar ofelbart i katastrof, vilket man ju aldrig lär sig. :evil:
Som nån berättade, han sprutade en massa saker med gammal mekanlack han fått på pall, gratis är ju gott.. Han offrade en dunk lösningmedel och en mixerstav, med vilka han blandade och slog sönder färgen.. gick visst skitbra sen... :roll: :lol:
Peugeot 407Sw 2.0Hdi -05 (Error edition) -- Vw typ1 1500 Lim -67 -- Horlaris indy 500SKS -89 (Kört in i en tall-edition)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Och fick sova i hundgården sen regeringen såg mixerstaven? :roll:
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Chassit svartglänsande och fint... Ny fin underredsmassa på plats... Ett jävla jobb innan man tog sig hit... Men det var det värt!
ergu
Forumsberoende

Inlägg av ergu »

mycket fint jobbat :) önskar att jag hade haft orken att göra likadant på min PV..det hade behövts på den för den finns det INGEN underedsmassa på :!: och har aldrig funnits heller...
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Strålande vårväder idag, som gjort för att grundmåla insidan på framskärmarna.

Bild
Bild på passagerardörren som ni ju inte fått se förrän nu... Ja, det är den gröna dörren jag syftar på, givetvis... :roll:
Från en 53a så den saknar låskolv, så har man ett hål mindre att lägga igen. :wink:
ergu
Forumsberoende

Inlägg av ergu »

är du säker på att dörarna från 444 och 544 är lika?? vet en här istan som hade en pv 544 med en 444 dörr och den dörren passade älmänt dåligt.....
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Kan inte se vad som skiljer... Jag har haft 544-dörrar som passade allmänt dåligt också. Vet du var det felade isf? Annars får väl framtiden utvisa det, har bara bytt dörrarna mot lite jobb så det är ju ingen katastrof om det skulle gå dåligt.
Skriv svar