tänker för övrigt köra med 16v topp på min b21et sen när man börjat få lite mer erfarenhet inom trimning! Men skönt att veta att ventilerna går fritt iallafall

men standardfjädrarna orkar väl med 7500 eller?Mattias wikberg skrev:Nja det är inte "äkta" gulmärkta fjädrar utan dom är köpta från KG. och där skriver dom att dom motsvarar volvos gulmärkta fjädrar. kostar 50kr st.
Såg ochså idag när jag kikade på en logg att jag enligt sprutet varvar 7600 RPM. Varvräknaren som är kopplad på msd visar dock 8000RPM så dom mäter lite olika, Men till 7600 funkar fjädrarna i alla fall.
fördelaren är från en 740 med lh2.2 insprutning, dom är lite lägre än vanliga. den är ochså kortad några cm för att jag tänkte köra med orginalfördelarlock först men insåg att det inte gick så då sattes ett saab 900 lock dit. det kanske funkar utan att korta den om man använder saablocket direkt men det vet jag ej säkert.Mr.Burns skrev:Vad har du använt för fördelare och vad har du gjort me den för att de ska få plats ??
// BJörne
Tackar så myckeERik Gustavsson skrev:fräään sleeperlycka till