Streetrace 142-72 Till salu!!!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Slakta ett staket för att få in en turbospis i en gammal 142...Sävarturbo i ett nötskal :lol: ? Helrätt, sådana innovationer gör mig glad :thumbright:
Fortsätt i samma stil, det här ska följas!
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

det dära med staketet är verkligen rock n roll! :D

vad gör man inte för att få ihop bilen :thumbright:
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

"Man tager vad man haver" :hihi:
Användarvisningsbild
Jckssn
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: lör nov 06, 2004 8:36 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Jckssn »

Staketet var klockrent :thumbright:

Verkade vara riktigt fin 142, blir kul att följa.
Joakim Eriksson
Audi A6 2,4 quattro -1999 (Slit och släng)
Audi 80 quattro competition -1994 (Blivande busbil)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Ja det blir så när man bestämt sig för nått så skall det bli gjort, då får man ta av huset hehe.

En uppdatering idag är ju att jag har svetsat i en kardantunnel plus lappat ihop lite småbitar jag skärt ut.
Sen så skulle jag kolla på stolsfästen.....

Stolarna kommer bli svinhöga om jag inte tar bort balken som går mellan tunnel och tröskel..
Det får jag alltså göra..

Bild
Bild
Bild

Hoppas det snart är premiär för att ragga i den gröna:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
sqrewdriver
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Ort: Uppsala

Inlägg av sqrewdriver »

Tommy Luhr skrev: Men då kom min hjärna på att man bör nog inte ha en b20pump för att jag kör ju fortfarande med hydrauliska tryckare.

Men jag behöver ju även b20tråget för att få ner motorn i bilen
Varför skall man inte ha b20pump om man har
hydraliska lyftare?

och hur funkar orgnialpump om man rakställer motorn?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

b20pumpen har inte lika stora drev innuti som pumpar vilket gör att massflödet blir sämmre.

Det behövs en del olja för att hålla 16v motorn nöjd.
Antagligen funkar det säkert med en b20pump men jag ville inte testa.

Angående om det funkar utan att bygga om pickupen, ja det tror jag.

Det blir inte så stor skillnad, skulle det bli det bjuder jag motorn på en halvliter olja till :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
PiLlEvAN
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön jan 07, 2007 5:19 pm
Ort: Avesta

Inlägg av PiLlEvAN »

annars har väl b30 pumpen högere flöde?
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

det funkar med b20 pump :thumbright:
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Jag har alltid kört med b20 pump
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
polymoog
Forumsberoende
Inlägg: 760
Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:52 am
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Inlägg av polymoog »

Hahaha klockren lösning :thumbright:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Tjernell och Phredde: hade jag visst att det fungerat så hade jag med kört med det.

Sökte att lite ifall någon hade gjort så men utan direkta svar på min fråga. Men nu vet jag.

Det funkar nog med b230pumpen sneställd med.

Polymoog: ja nöden har ingen lag:)

Idag har jag faktiskt köpt material för att bygga om balkarna under stolarna..

fullt ös i garaget ikväll :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Busigt projekt :thumbright:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

idag har det hänt mycket mer med bilen igen, känner mig helt vild.
Vill verkligen ha den att åka i, var längesen nu.

Har kapat bort balkar i golvet, letat material... fann inget material...
Letat mer material... till slut fann jag vad jag behövde och brännde i skiten.

Plockade ut allt löst skit som låg i bilen, typ lustgasslang och massa småskruv och all möjlig skit som kan hamna på ett 140 golv:)

Plockade ur bälten och fäste till baksätet från donator bilen och skröv i.

Lade i en ljuddämpnings matta i golvet under baksätet och så monterade jag två nya mattor i taket av papp modell.

måttade och krånglade med stolarna.
provsatt.... måttade igen.. provsatt... måttade igen... provsatt... svetsade

Bara passagerar stolen som skall sänkas lite i ett hörn.
Det var ett satans pill att skruva lös stolarna från deras fästen när det bara är 3-4cm mellanrum från golv till skruv.
Svor mig svart på tungan för att jag bygger så satans korkat ibland.
Men vill inte sitta i taket och köra så det fick bli så..

Ser inte ut som det hänt ett skit på bilderna kanske men det har det verkligen.
Imorgon kommer inredningen till framstolarna komma i.

Även hämtat mig en 740 främmre kardan och en främmre till 240 och en bakre 240, bara att svetsa och pussla med dom när det gäller.
Tack Knutte!!
Bild
Bild

Kommentera gärna, det håller upp byggtakten :) :thumbright:
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Detta bra kanon :thumbright:

gör så man blir sugen på sin egna 140a som står å rostar på gärdet :( haha
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Skriv svar