Det känns ju inte bra att göra det på detta sättet. Men å andra sidan. Hur högt moment drar man dom där andra 3-4 småskruvarna som ett justerbart brukar ha? Minns inte exakt, men man drar ju bulten till kamdrevet med grymt högt moment.
Det enda sättet att veta utan att räkna på det är nog att testa men en momentnyckel modell större. Som man gör när man testar kopplingar.
I justerbara kamdrev brukar det ju vara 3-4st M6 typ. Dom sitter i ett spår och har altså bara friktion mot ungefär halva brickan. Å andra sidan så sitter dom längre ut, vilket ökar hävarmen och gör att mindre friktion krävs.
Jag är som sagt grymt skeptisk till sånna här lösningar. Men ibland så sitter det bara i huvet.......
Ett annat fakta problem är internet. Folk skriver gärna mycket om sina nya ideér, men ingen skriver nått när det rasar....
Kamdrev *updat*
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Dessa drev har ännu mer justermån än de jag gjorde senast... alla på 740klubben som köpt sånahär drev verkar så positiva och nöjda. Men som du säger...kanske ingen som skriver nåt när de rasat?
http://forum.740klubben.se/viewtopic.ph ... ht=kamdrev
Sen vet jag inte hur duktiga dom är på motorer och trimning i det forumet
sen finns det ju en sak man kan göra. när man justerat drevet rätt så märker man upp stället och slår i en liten styrhylsa i drevet till stiftet så det inte kan röra sig sen.
http://forum.740klubben.se/viewtopic.ph ... ht=kamdrev
Sen vet jag inte hur duktiga dom är på motorer och trimning i det forumet

sen finns det ju en sak man kan göra. när man justerat drevet rätt så märker man upp stället och slår i en liten styrhylsa i drevet till stiftet så det inte kan röra sig sen.