M47+od Myten/legenden
-
- För mycket laddtryck
häftigt att det gjorde så mycket på både varv o bränsleförbrukning...karlsson_6 skrev:Jag kan ligga i 70 km/h utan problem jämn gas
Kopplade in varvräknaren idag vid 120km/h skiljer det 1000 varv mellan 5:an och 6:an. Vid 90 km/h skiljer det 800 varv
Har även kört den på 0.68 liter milen, är riktigt nöjd med tanke på hur jag kör
Körde 19 mil fick i 13 liter
siffrorna glädjer mig!!
Någonting är fel med den avläsningen.karlsson_6 skrev:Jag kan ligga i 70 km/h utan problem jämn gas
Kopplade in varvräknaren idag vid 120km/h skiljer det 1000 varv mellan 5:an och 6:an. Vid 90 km/h skiljer det 800 varv
Eftersom det inte är en automatlåda med slirande konverter så bör väl varvtalsskillnaden mellan växlarna vara konstant.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Beror väl helt på utväxlingen??The skrev:Någonting är fel med den avläsningen.karlsson_6 skrev:Jag kan ligga i 70 km/h utan problem jämn gas
Eftersom det inte är en automatlåda med slirande konverter så bör väl varvtalsskillnaden mellan växlarna vara konstant.
1000/120=8,3333Brandt skrev:Beror väl helt på utväxlingen??The skrev: Någonting är fel med den avläsningen.
800/90=8,8888
Det skiljer lite men varken hastighetsmätare eller varvräknare är väl speciellt exakta. Med endast 2 km och 30 varv felavläsning så blir det fel åt andra hållet:
1020/118=8,64
780/92=8,47
Jonas Bylund

Nej..Brandt skrev:Beror väl helt på utväxlingen??The skrev: Någonting är fel med den avläsningen.
Värdet för utväxlingen är konstant och grafen har samma lutning oavsett om du ligger på 1000 eller 10000 rpm altså bör följdaktligen skillnaden mellan växlarna vara konstant oavsett varvtal.
På bilar anger man "alltid" hastigheten på växlarna vid 1000rpm.
Hur löste du/ni sammankopplingen av 47:an till överväxeln? På alla andra M4xOD-lådor är det ju en helt annan huvudaxel.
Torbjörn.A
- Sleeper_86
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck
Jag vill säga att hastigheten spelar roll, vet att min andra 740 bensinare att det var skillnad mellan 50 och 90 km/h.The skrev:Nej..
Värdet för utväxlingen är konstant och grafen har samma lutning oavsett om du ligger på 1000 eller 10000 rpm altså bör följdaktligen skillnaden mellan växlarna vara konstant oavsett varvtal.
På bilar anger man "alltid" hastigheten på växlarna vid 1000rpm.
Hur löste du/ni sammankopplingen av 47:an till överväxeln? På alla andra M4xOD-lådor är det ju en helt annan huvudaxel.
men jag är ingen bil Ingenjör så vad vet jag. enligt varvräknaren så var det skillnad jag säger inte vad som är rätt
-
- För mycket laddtryck
Såvitt jag ser så är den enda axeln man ser kardan..Sleeper_86 skrev:blir väl olika stigningar på graferna, beronde vilekn växel man har? och ist så blir ju skillnaden "progesiv" ligger bilder på första sidan emd axeln mm..
Lite nyfiken på utgåede axel på m47:an.....
hur den är förlängd, moddad etc, etc..
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.
Gas Grass or ass,
no one rides for free..
Heter jag. Så var det med det.
Gas Grass or ass,
no one rides for free..
- Sleeper_86
- Forumsberoende
vadfasen.. var det inte i denna tråden jag såg det lrsqrewdriver skrev:
Såvitt jag ser så är den enda axeln man ser kardan..
hur den är förlängd, moddad etc, etc..

vet att jag sett en bild på hur de var gjort..
nersvarvad medbringare på m47 lådan, för att rymmas i huset. avsvarvad axel från m46 lådan med svetsad medbringare på bultad ihop med medbringaren på M47...
//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
-
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck
Precis så är den ihopsatt hade bilder här men det strulade till sig på photobucket. ska försöka få upp dom igenSleeper_86 skrev:vadfasen.. var det inte i denna tråden jag såg det lrsqrewdriver skrev:
Såvitt jag ser så är den enda axeln man ser kardan..
hur den är förlängd, moddad etc, etc..![]()
vet att jag sett en bild på hur de var gjort..
nersvarvad medbringare på m47 lådan, för att rymmas i huset. avsvarvad axel från m46 lådan med svetsad medbringare på bultad ihop med medbringaren på M47...