BMW 2002 -75
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Här händer ju inget....
Det blir mer noga nu när det är en 02a vet du.
Det blir mer noga nu när det är en 02a vet du.
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Va konstigt då... Denna bil kommer som sagt i bästa fall vara färdig till Kultur Huvudstads året, 2014. Med tanke på att priolistan ser ut såhär:chellquist skrev:Här händer ju inget....![]()
Det blir mer noga nu när det är en 02a vet du.
1: Briggen
2: Vidängs
3: CH 02a
4: Abris 02a
5: Sanering Briggen
6: Sanering gäststugan Vidängs
7: Nymans 02a...
En skvätt av ironi, men ändå...
// N.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Här händer de väl inte jättemycket. Jag har köpt lite delar iaf.
Ett mätarhus med varvräknare. Satt i 2002 turbo och 2002 Tii.
Köpt bussningskit Polyurethan från Staterna.
Ratt är köpt! (väntar på den, ska beställa nav)
Bromsar är köpta, väntar bara på att de ska komma fram.
Hämtar bromsoken ikväll som ska renoveras.
En Cobra Monaco stol är inhandlad, snart dags att börja titta på bälte till den med.
Och har även lagt bud på ett par 15x8" Compomotive fälgar, 5st, med ET 0. Så de kommer bredda UTÅT!
Får väl se om man vinner aktionen på dessa. 
Har inga roliga bilder än, tror jag, men de kommer så fort jag har något att visa.
// N.
Ett mätarhus med varvräknare. Satt i 2002 turbo och 2002 Tii.
Köpt bussningskit Polyurethan från Staterna.
Ratt är köpt! (väntar på den, ska beställa nav)
Bromsar är köpta, väntar bara på att de ska komma fram.
Hämtar bromsoken ikväll som ska renoveras.
En Cobra Monaco stol är inhandlad, snart dags att börja titta på bälte till den med.
Och har även lagt bud på ett par 15x8" Compomotive fälgar, 5st, med ET 0. Så de kommer bredda UTÅT!
Har inga roliga bilder än, tror jag, men de kommer så fort jag har något att visa.
// N.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Några bilder från kvällen.
Spjällhusen är isärplockade och flänsen ska kapas bort och svetsas samman med en M10 fläns. Vet dock inte om jag ska använda denna eller hur jag ska göra. Monterade isär bromsoken och ska även försöka få ut alla (åtta) kolvar ur dessa och montera nya tätningar o så. Vill ha fräscha grejor där!
Några bilder.


Sen, detta är en vakuumkanal i spjällhusen som jag förstått de hela, denna ska antingen användas eller inte, vet inte säkert än hur de blir. Ska klura ut någon bra plan på detta.

Den är på undersidan av spjällhusen.
MVH
Spjällhusen är isärplockade och flänsen ska kapas bort och svetsas samman med en M10 fläns. Vet dock inte om jag ska använda denna eller hur jag ska göra. Monterade isär bromsoken och ska även försöka få ut alla (åtta) kolvar ur dessa och montera nya tätningar o så. Vill ha fräscha grejor där!
Några bilder.


Sen, detta är en vakuumkanal i spjällhusen som jag förstått de hela, denna ska antingen användas eller inte, vet inte säkert än hur de blir. Ska klura ut någon bra plan på detta.

Den är på undersidan av spjällhusen.
MVH
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Det finns ju fläns utan spridarhål också. Då slipper man svetsa igen dom vet dock inte om det ligger nån sån i lager 
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
vet inte om du har fått tag i större bromsar men här är ett litet tips
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66552
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66552
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Bromsar är köpta redan, har bara inte uppdaterat här än. Men har köpt 323 skivor med 323 nav. Byter bort dessa nav mot 320-nav, en god vän hade dessa, och han har 323-nav på sin. Sen är de Volvo 240-ok som ska renoveras, och dit med några fina belägg som tål pepparn. Är de någon som har tips på bra belägg som passar Volvo 240-ok?
Har läst att EBC-beläggen är sådär. En del skryter på dem och en del säger att de är den sämsta skit som finns.
Kom gärna med kommentarer kring detta. De ska tålas att användas till bankörning.
// N.
Har läst att EBC-beläggen är sådär. En del skryter på dem och en del säger att de är den sämsta skit som finns.
Kom gärna med kommentarer kring detta. De ska tålas att användas till bankörning.
// N.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Vart ett par timmar i garaget ikväll, som resulterade i att golvet har nu ännu större hål, dock lite rakare kanter osv. CH har vart här och tog hand om golvkapningen. Själv småpysslade jag med lite allt möjligt, tömde motorn på vatten, tog bort kylaren, insuget är borta, grenröret är på G, börjar likna ett projekt nu. Jag har kapat till ett insug så man får en fläns att sätta M5 spjällen emot. Sen ska M5 spjällen fräsas till oxå så att de går att tigsvetsa ihop med flänsen. Ska försöka få insuget klart innan oktober månad är över, vore gött! 
Har mer eller mindre även slopat bort turboplanerna till nästa sommar, de blir för mycket jobb och man vill hinna med familjen oxå.
Så planen ser ut som följande:
Starta upp bilen med sprut/själlhus/extraktor
Göra i ordning chassiet, dämpare, fjädrar, bussningar
Montera "sittafast" stolen, ratt och bälte.
Slipa bilen och försöka få på en lack!
Fixa R-däck och ha kul i konbanan nästa sommar!
Tror de räcker för vintern faktiskt. De där är de stora sakerna som man kan se, men man vet hur de brukar bli, alla moment tar mycket längre tid.
// N.
Har mer eller mindre även slopat bort turboplanerna till nästa sommar, de blir för mycket jobb och man vill hinna med familjen oxå.
Så planen ser ut som följande:
Starta upp bilen med sprut/själlhus/extraktor
Göra i ordning chassiet, dämpare, fjädrar, bussningar
Montera "sittafast" stolen, ratt och bälte.
Slipa bilen och försöka få på en lack!
Fixa R-däck och ha kul i konbanan nästa sommar!
Tror de räcker för vintern faktiskt. De där är de stora sakerna som man kan se, men man vet hur de brukar bli, alla moment tar mycket längre tid.
// N.
Frän bil! Dom behöver inte mycket effekt för att vara riktigt roliga. En kompis har en 1602. Med nya bussningar i framvagn och bakvagn, lite fränare dämpare och frjädrar runt om. Lite enkel motor med dubbla dellorto 40, ruppigare kam och extraktor.
Det är som att åka go cart, riktigt riktigt skoj! ligger på vägen bra gör dom
Det är som att åka go cart, riktigt riktigt skoj! ligger på vägen bra gör dom
"Good looking from a far, but far from good looking!"
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Tänk på att den inte väger som en 240 precis. Eller du kanske har surrat med nån som kör den setuppenNicke Nyman skrev:Har läst att EBC-beläggen är sådär. En del skryter på dem och en del säger att de är den sämsta skit som finns.
Kom gärna med kommentarer kring detta. De ska tålas att användas till bankörning.
// N.
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist