Motorcykelförgasare
[quote="ascona_a_b23turbo"]Hej vi är ett par killar uppe i norr som kör på konceptet: volvo rödblockare 16v/8v topp, turbo och yamaha r1 förgasare och de fungerar perfekt.
Hej!
Dessa förgasare från R1, till hur många hk räcker de på en sugmotor?
Skulle de räcka till 250 hk på en B230?
Hej!
M.v.h:Henrik Eliasson
-
- För mycket laddtryck
- T Fahlgren
- B20-trimmare
Re: Motorcykelförgasare
jag såg en morris b20 epa i en gammal bilsport tidning som hade fyra suzukiförgasare, hörde att den visst hängde med en saab 9000 turbu upp till 100Kanonaz skrev:Hallå alla experter.
Är det någon som provat med mc-förgasare på en bil motor?
Skulle vilja testa på min b20,men tänkte höra om någon testat denna installation?

-
- Forumsberoende
en ja känner åker volvo 240 i grupp H rally. han kör med 4 mikuni från nån motorcykel.
å han har cirka 280 hästar i motorn.
å min förra chef kör samma klass han fast med en bmw med 6 mikunis..
fördelen är ju att de är modernare å så får man ju inget spjäll ivägen för det är slidspjäll eller va de nu heter i dom så inget bromsar ju luften som kommer in.
å han har cirka 280 hästar i motorn.
å min förra chef kör samma klass han fast med en bmw med 6 mikunis..
fördelen är ju att de är modernare å så får man ju inget spjäll ivägen för det är slidspjäll eller va de nu heter i dom så inget bromsar ju luften som kommer in.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
vad är minsta port arian på dem eller minsta diametern om det är runt?PVPower skrev:ascona_a_b23turbo skrev:Hej vi är ett par killar uppe i norr som kör på konceptet: volvo rödblockare 16v/8v topp, turbo och yamaha r1 förgasare och de fungerar perfekt.
Hej!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För lite laddtryck
B20 KEIHIN
Har precis startat upp min 144s med nybyggd b-tjuga borrad till 2,15liter kg6 kammaxel 11,03:1 kompressionsförhållande steg 3 timotopp med 46/38,5 ventiler med keihin 38mm förgasare från en kawa ninja 900:a spaceade ca:20mm mellan varje förgasare på ett hemmasnickrat insug. 38mm extraktorrör lindat. etc etc etc. ska bromsas väntar på bättre väder samt tid. Bilder finns.
-
- För lite laddtryck
-
- För mycket laddtryck
-
- För lite laddtryck
Burken på bild.
Burken på bilden e gjord i al. med genomgående pinnbultar. Det skulle dock byggts en annan. Just nu går moroten bättre utan burken. Kan hända att det e en bestyckningsfråga. Å andra sidan har vi provat o bestycka massor både hit o dit samt ställt tändning och ändrat tändkurvan. Men den e bra rapp på gasen annars. 

-
- För lite laddtryck
1:ans cyl
Det är just därför vi skulle prova på och bygga boxen på ett annat vis. Den går ju inget snyggt med den som finns på bild. Nån överladdning blir det inte med den motorn iaf. kanske en annan en annan gång. Hade en tanke på en kompressormatad b20:a eventuellt en gång i framtiden.
Pushrods rocks!!!
Pushrods rocks!!!
- T Fahlgren
- B20-trimmare
Ett problem som jag och en kompis hade då vi monterade en mikuni trottelförgasare på en nissan micra motor som vi hade i en skoter var att trotteln "sögs" fast. vi fick sätta dit en mycket kraftig fjäder så inte trotteln skulle fasna på halv gas eller mindre. enda nackdelarna med det var att man orkade knappt gasa (om man orkade blev man extremt slut i tummen fort) och att gaswirern ofta gick av