Då blir det ijuförsig svårt med isolering om du skulle ha det
rwd micra -99 bmw SÅLD
-
J_Lindgren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 412
- Blev medlem: ons aug 06, 2008 12:48 pm
- Ort: Norrköping
Re: rwd micra -99 bmw edition
Hmm vi ska inte gå loss och flocka den invändigt då ? 
Då blir det ijuförsig svårt med isolering om du skulle ha det
Då blir det ijuförsig svårt med isolering om du skulle ha det
Re: rwd micra -99 bmw edition
flocka är nog inte riktigt min grej, svartmålat duger gott för min del, å sen klä in med tyg då:P
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: rwd micra -99 bmw edition
inte fått nått gjort idag knappt,
har byggt en mall för tanken i pappkartong och byggt klart fuelrailen...
ska nog börja med tank imorrn.
kopplingen hemma iallafall,...

har byggt en mall för tanken i pappkartong och byggt klart fuelrailen...
ska nog börja med tank imorrn.
kopplingen hemma iallafall,...

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: rwd micra -99 bmw edition
går inget vidare bra för mej för tillfället
har hållt på å försökt lösa problemet med bränsletank i några dagar nu, är först nu sm jag på allvar börjar förstå hur trångt allt kommer bli...
från bakaxel å fram till förarstolen är det ca 40 cm , mellan kardan och 4länkstag ca 37cm, från bakaxel å bak till kofångaren ä'r det ca 20cm,
bakom kofångare å bakaxel måste kylarna sitta, plus panhardstag å fläktar, så all plats där är fullbokad.
mellan passagearn å bakael är avgaset, så den platsen är bokad.
så enda stället man kan få plats med en tank är under "ramverket" mellan 4 länkstag å kardan, mellan förarstol och bakaxel... hur jag än bygger där , så ska jag räkna med 5 cm fjädringsväg för bakaxeln, så finns det rum för max 25 liter bränsle
25 liter i en bil som antgligen kommer dra nånstans mellan 1.5-2 liter vid luuuuugn körning eller 2.5+ vid hårdköning känns inte optimalt
tanken var först om man skulle försöka få plats med en tank til nånstans, men ända utrymmet som finns kvar är mellan 4 länkstag ut till skärm, men där får det plats max 5-7 liter soppa så det känns knappt värt det extra besväret med slangar som ska gå mellan....
enda lösningen jag ser i dagsläget är att kapa upp ramen bakom förarsidan å sen höjja upp hela "hathyllan" /"baksätet" några DM, med lite vilja kan jag nog då få plats med kanke 40-45 liter iallafall....
nackdelen är att det öppna utrymmet under bilen i röven blir ännu större. = försämmrad väghållning och ökad vindmotstånd osv
jag blir sååååååååå trött
biforgar en bild så ni er ungefär vad det handlar om...

har hållt på å försökt lösa problemet med bränsletank i några dagar nu, är först nu sm jag på allvar börjar förstå hur trångt allt kommer bli...
från bakaxel å fram till förarstolen är det ca 40 cm , mellan kardan och 4länkstag ca 37cm, från bakaxel å bak till kofångaren ä'r det ca 20cm,
bakom kofångare å bakaxel måste kylarna sitta, plus panhardstag å fläktar, så all plats där är fullbokad.
mellan passagearn å bakael är avgaset, så den platsen är bokad.
så enda stället man kan få plats med en tank är under "ramverket" mellan 4 länkstag å kardan, mellan förarstol och bakaxel... hur jag än bygger där , så ska jag räkna med 5 cm fjädringsväg för bakaxeln, så finns det rum för max 25 liter bränsle
25 liter i en bil som antgligen kommer dra nånstans mellan 1.5-2 liter vid luuuuugn körning eller 2.5+ vid hårdköning känns inte optimalt
tanken var först om man skulle försöka få plats med en tank til nånstans, men ända utrymmet som finns kvar är mellan 4 länkstag ut till skärm, men där får det plats max 5-7 liter soppa så det känns knappt värt det extra besväret med slangar som ska gå mellan....
enda lösningen jag ser i dagsläget är att kapa upp ramen bakom förarsidan å sen höjja upp hela "hathyllan" /"baksätet" några DM, med lite vilja kan jag nog då få plats med kanke 40-45 liter iallafall....
nackdelen är att det öppna utrymmet under bilen i röven blir ännu större. = försämmrad väghållning och ökad vindmotstånd osv
jag blir sååååååååå trött
biforgar en bild så ni er ungefär vad det handlar om...

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

-
Kristoffer Helle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
-
Stoffe_Turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: rwd micra -99 bmw edition
Du har inte plats att köra bubblastuket med tanken fram?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
-
nasx
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 357
- Blev medlem: tis maj 20, 2008 9:11 pm
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
Re: rwd micra -99 bmw edition
Flytta ljuddämparen och lägg den på tvären bak så har du mer plats precis där... Nog för att du vill ha tanken långt ner men som det ser ut kan det bli svårt att få ner den...
Nicklas Fröberg
Re: rwd micra -99 bmw edition
bakom bakaxeln är det som sagt bara knappt 10cm mot kofångaren å det är precis att kylare, fläktar å panhard får plats där
däför jag lär få dra en 90 gradersböjj direkt på dämparen å ut på sidan av bilen... så ljudämnparen är helt omöjlig att få plats med nånannanstans...
alternativet ärisåfall att dra avgaset närmare makren, och helt enkelt strunta i ljudämparen och dra ut avgaet under bakaxel å ut direklt bakom hjulet....
men 3.5 " avgas utan dämpare
neee, det ska INTE låta som en raggarbil... dessutom vill jag ha plats för kardanfångare med...
en viftande avbruten kardan hinner slå måååånga hål i en intilliggande aluminiumtank i värsta fall
så at dra tanken ovanför kardan är nog inte en bra ide...
som jag ser det så måste jag höjja upp "ramen" bak å bygga den någom DM högre upp....
visst det låter illa att höjja tanken, men å andra sidan kommer den fortfrande att ligga ganska lågt jämnfört med hur den sitter i noprmala bilar, ca 10cm från marken och högsta punkten på tanken hamnar drygt 40cm från marken...
det är verkligen svårt att uppskattaa hur liten och låg bilen är på bilder, man måste nästan se den live för att få en verklig uppfattning hur smått allt måste byggas 
alternativet ärisåfall att dra avgaset närmare makren, och helt enkelt strunta i ljudämparen och dra ut avgaet under bakaxel å ut direklt bakom hjulet....
men 3.5 " avgas utan dämpare
som jag ser det så måste jag höjja upp "ramen" bak å bygga den någom DM högre upp....
visst det låter illa att höjja tanken, men å andra sidan kommer den fortfrande att ligga ganska lågt jämnfört med hur den sitter i noprmala bilar, ca 10cm från marken och högsta punkten på tanken hamnar drygt 40cm från marken...
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

-
andreasgustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 305
- Blev medlem: lör jun 20, 2009 11:34 pm
Re: rwd micra -99 bmw edition
Tack till:
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallyshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.L-M-R.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.albecom.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skruvat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.folkraceshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallyshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.L-M-R.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.albecom.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skruvat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.folkraceshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: rwd micra -99 bmw edition
Om du har såpass mycket "luft" kvar i motorrummet som det är på bilden förstår jag inte varför du ska ha kylaren bak?!
Då borde du få mer plats bak för bensintank och ljuddämpare.
Kul bygge förresten, blir en annan utmaning om har en liten bil att bygga på, önskar dock att jag hade så rymligt som du har...
/ Erik
Då borde du få mer plats bak för bensintank och ljuddämpare.
Kul bygge förresten, blir en annan utmaning om har en liten bil att bygga på, önskar dock att jag hade så rymligt som du har...
/ Erik
-
jonas landin
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: rwd micra -99 bmw edition
Takbox! helt rätt för sleeeeper-stuket också! (du har väl inte tänkt å krocka??)
skämt åsido, blir ett skitballt bygge! va räknar du med för "matchvikt"?
skämt åsido, blir ett skitballt bygge! va räknar du med för "matchvikt"?
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Re: rwd micra -99 bmw edition
det får knappt plas mer än 400mm kylare i höjd fram för å komma under huven , och bredden mellan lysena är med lite dum.-.. orignalkylaren är bara ca 30x35 cm
men jag ska rota lite bland kylare faktiskt å se om jag kan få dit en där framme som håller skapligt mått å sen en till liggande under golvet bak där jag hade tänkt ha kylaren först, då kan jag ha tank längs bak....
anledningen till å ha kylaren bak va ju dels för att jag får plats med en sjukt mycket störr där, plus att jag från början hade tänkt ha motorn mycket längre fram så har helt enkelt räknat med att det skulle bli för trång med både IC å kylare fram, turbon ska ju dessutom sitta framför motorn med... den får inte plats bakom lyset eller nått sånt, pluss att jag har tänkt kunna lyfta ur motorn utan att ta dän turbon/grenrör så då måste turbon sitta mittt framför...
ang vikten så har jag faktiskt ingen aning, men hoppas den landar runt 900 kilo....
men jag ska rota lite bland kylare faktiskt å se om jag kan få dit en där framme som håller skapligt mått å sen en till liggande under golvet bak där jag hade tänkt ha kylaren först, då kan jag ha tank längs bak....
anledningen till å ha kylaren bak va ju dels för att jag får plats med en sjukt mycket störr där, plus att jag från början hade tänkt ha motorn mycket längre fram så har helt enkelt räknat med att det skulle bli för trång med både IC å kylare fram, turbon ska ju dessutom sitta framför motorn med... den får inte plats bakom lyset eller nått sånt, pluss att jag har tänkt kunna lyfta ur motorn utan att ta dän turbon/grenrör så då måste turbon sitta mittt framför...
ang vikten så har jag faktiskt ingen aning, men hoppas den landar runt 900 kilo....
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: rwd micra -99 bmw edition
hehe, trro det knappt blir godkänt på bankörningarna , desstuom ska det ju bli en bil som ma kan åka med 
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: rwd micra -99 bmw edition
dem inrigade utrymmena kommer bli upptagna av oljekyl å luftfilter.. dessutom är dem för små, skulle max rymmas en 5 litersdunk på vadera sida där...
som sagt, det är sjukt svårt att uppfatta på bilderna hur små desssa bilar är , det är bara i verkligheten man uppfattar hur trångt det är...
som sagt, det är sjukt svårt att uppfatta på bilderna hur små desssa bilar är , det är bara i verkligheten man uppfattar hur trångt det är...
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

