Jaha precis när saker började ta fart igen så går det helt åt helvete
Inhandlade ju som bekant 2st inre skärmkanter för ett bra tag sen...Sen när jag hade loppat fast den högra så var det totalt kaiko passform...Så jag slet dän den och tänkte "Äsch vafan, nu fixar jag till riktigt jävla tajt passform också så att man slipper lappa!" Kapakapakapa...Tröck dit skärmkantshelvetet igen. Nu hade jag kapat för mycket istället

Riktigt jävla ordentligt, tattaraktigt för mycket. Uj vad glad jag var.
Orkade inte med något finlir så glipan på ca. 1cm (måste fan ha haft kanten väldigt felplacerad när jag märkte ut kaperiet) lappades i med lite överblivna plåtstumpar...Nåja, blev väl stabilt ändå, men skitfult. Jahapp då var det dags att pillra dit den yttre. Jahapp, inte fan passar den för fem öre den heller för att passformen på den inre är helt fuckad. Jippie.
Så imorse tog smarta jag fram kapen och tänkte slitsa upp den inre, banka in och be till Gud att den yttre skulle passa. Kapelikap, bankelibank. Den yttre passade tamejfan ännu sämre efter mina små plåtslagarimitationer

. Fan i helvetes jävla förbannade skit.
Mer kap och bank. Den vägrade att passa. Lossade på kanten som satt fastloppad på plåten närmast tröskeln och bankade lite mer på den...Då började det hända saker. Så nu passar den yttre efter mycket om och än...Men bara nästan. Kanten mot tröskeln passar där om man typ trycker dit den, alltså inte om man bara lägger den utanpå...Diffar cirka ett finger om man inte trycker dit den

Hoppas fan att det går att spackla över det värsta sen, annars blir jag ledsen.
Summa sumarum: Det är jobbigt att konstant bli påmind om att man faktiskt är första klassens amatör på det här med plåtjobb.