Mitsubishi 16T

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Karlsson skrev:lyfter denna tråd igen.
Har bromsat bilen med 0,9 bars laddtryck till 440hk i motorn men hade problem med läckande slangklämmor (inte den förste på detta forum men ändå dum nog att gå på det :doh: ). Då dalade laddtrycket lite på högre varv där kammen ger som mest så detta är nog i underkant.

Så snart ska vi se vad den orkar ge, hoppas de orkar med 600hk iaf.

riktigt kul.. grattis till den fina effekten :thumbright:

ingen projekttråd på g :wink:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
torpis
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån okt 06, 2008 4:05 pm

Inlägg av torpis »

mattias skrev:Det finns lite olika avgashus till dom, men det är väl 16T dom använder till MCXpress kit där dom tar ut 300 hk vid ca 1 bar ?
286hk/435Nm vid 1.2bar på 98oktan... S40 turbo original kammar :)
/Henke
-=Performance by torpis=-
*S40 Upgrades* <--- delar till bla vitmotorer
Karlsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 107
Blev medlem: fre jul 27, 2007 7:21 am
Ort: Vaggeryd

Inlägg av Karlsson »

Mattias J skrev:
riktigt kul.. grattis till den fina effekten :thumbright:

ingen projekttråd på g :wink:
Tackar, jag gör ju alltid som jag blir tillsagd så...
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?p=263033
Skriv svar