jahaja, eftersom lackeraren har haft fullt opp me massa annat sista veckan så beslöt ja mig för att kasta i turbo, höja växellådan och göra kardanen lite längre istället..
Fick åt ett par fina bussningar av mr martin som mätte 15mm i tjocklek..
vart en laddning mellan lådans fläns och hardyskivan, samt en omgång mellan hardyn och kardanens fläns.. Dvs totalt 30mm kunde jag dra ihop kardanens splines igen, då jag tyckte det kändes som de var lite på håret efter att jag bytte växellåda
sen var lådan lite låg i bakkant, så kardanen "bröt" hardyn lite varje varv, vart lite krux innan ja helt enkelt bestämde mig för att ta bort nedre pinnbulten på kudden, borra upp å gänga i en längre pinnbult så man tilläts bricka upp allting va 15mm.. Vart finfint de å trots ett mindre missöde med ena kudden
Sen vare bara bulta dit turbo, tryckrör, oljeslangar och wastegate..
Lite mixter kvar med V-bandsklammret till turbot som måste slipas å kapas lite

Sen ska det svetsas lite aluminiumböj å en bit tryckrör direkt på turbon, för att undvika samma missöde som ifjol då en silikonslang brann hål för att den gungade till å la sig mot grenröret.
Sen är det väl egentligen bara småsaker, sen ska den vara fullt körbar med turbon också, skulle kännas förjäkla bra att ha allt sånt klart när den kommer tillbaka från lacken sen
Än sålänge ser det ljust ut, med lite tur är den helt klar i början av juni..
Har faktiskt noterat ett par mindre, mystiska läckage dock som ska kikas på lite närmare också innan man ska hura för högt