Idag har det hänt lite, jag fick ett ryck och gick berserker med tigersågen.
ALLT som inte var bärande eller satt fast togs loss i stora partier. A och B stolpe, tröskel och golv orörda såklart.
Framskärmarna var lösa i nederkant, bakskärmarna satt inte fast i hjulhusen eller nederkant heller, mittpartiet bak
var helt löst i nederkant så ingen av dessa delar gjorde någon nytta mer än att få mig att sucka och tycka det suger.
Nu är massor med brunt borta som var ivägen. Nu kommer man åt att laga !

Bakskärmarna åkte dit pepparn växer (ett stycke per sida + ett stycke för mitten)

Dörrarna demonterades

Framskärmarna åkte också av!
För att vara improviserade snitt är jag mycket nöjd. Jag hittade tennspackelställena
och snittade där. Nu kommer jag åt att laga bilen. Att få tillbaka dessa delar är peanuts i sammanhanget!
som ett pussel.....

Började även lite försiktigt att städa rent golv, knacka och dammsög golven och balkarna.
Blev en tömning utav dammsugarpåsen efter att ha dammsugit i balkarna under förarsidan [thum]
Upptäckte också att balken under förargolvet inte sitter ihop med A-stoplen alls [thum] [thum]
Så det känns som det kan kvitta att man kapat aggressivt! Har pratat med min kusin, så jag kommer
ta in den på rikt/hjulinställning sen när det börjar bli dags o fundera på att helsvetsa o så.. Så kan man
korrigera den där. Att passa in dörrar blir ganska lätt nu när bakskärmarna är lösa, då går det att justera
lite där också. Gummi får stå för tätning av vatten o sånt sen....
Här bak är det faktiskt inte värre än på "vilken 80-tals 240 som helst... Dock är ju tvärbalken framför
bakvagnsinfästningen riktigt hemsk. Men just här ovanför bakaxeln så ser det OK ut både under (ytrost)
och inne (inget alls vad man ser)
Har även hört mig för lite om hur rostlagning får göras:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=43704
Stort tack till alla er som svarat i tråden ovan!
Nästa etapp blir att staga upp den innan jag välter den uppe på vagnen den ligger på så jag kan laga golv o balkar under utan att vara under eländet

Testade lite snabbt med svetsen idag... Riktigt härligt torr underedsmassa som brinner som en påskbrasa så det blir en del skrapa och göra rent under (var ju tvungen o testa iaf

)