Stefans direktörsvagn (2800 automat VEMS)
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Grattis! Fin effekt..
Hur blev registret?
Hur blev registret?
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
- turbostefan
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:58 pm
- Ort: Umeå
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Tackar!
Så här ser diagrammet ut:


Så här ser diagrammet ut:

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Rätt ok på 1.33 bar laddtryck. 
Det var ca 470-480 whp på grundladd 0.75 bar.

Vi hade lite vattenläckage i början

Många snillen spekulerar över varför, det löste sig

Så här såg motorpaketet ut under bromsningen, kul att luftfiltret inte var någon bromskloss.

Nöjd ägare


Det var ca 470-480 whp på grundladd 0.75 bar.

Vi hade lite vattenläckage i början

Många snillen spekulerar över varför, det löste sig

Så här såg motorpaketet ut under bromsningen, kul att luftfiltret inte var någon bromskloss.

Nöjd ägare

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Go0gogo.. Nice som fan synd att man hann fara.. hade varit gött att höra det riktiga snytet m30/20 12v låter förjeffla gött. grattis stefan. 

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Ja den svarade bra på tryck med tanke på att det ändå är mappat på 95okt. Sedan sjuker laddtrycket på varv, den peakar på 1.5bar på vridmax och sjuker på varv. Vilket har två anledningar, laddtrycket är 2ggr grundfjädertryck sedan finns det inte jättemycket effekt kvar av kompressorn att ge.
Torde vara en rolig vintersläde
Torde vara en rolig vintersläde

- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Grattis till effekten, fin ökning av effekten från 4k och uppåt. Perfekt vintersläde.
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2799
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Grattis, till riktigt bra effekt speciellt med tanke på att det är på 95 Oktan, bra jobbat
På min Bi-Turbo börjar momentet dala precis där det börjar stiga som mest på denna, snacka om olika koncept på samma motor......
Så här hade nog inte kvalitetsteknikerna i sina vildaste tankar trott att det skulle gå att göra.
Men man får vara tacksam att dom tog till rejält på den tiden

På min Bi-Turbo börjar momentet dala precis där det börjar stiga som mest på denna, snacka om olika koncept på samma motor......
Så här hade nog inte kvalitetsteknikerna i sina vildaste tankar trott att det skulle gå att göra.
Men man får vara tacksam att dom tog till rejält på den tiden

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Jag hade mer effekt vid 4k !
300WHP vid 4k.. i en sur m30 med ca 6.7 i komp och e85 =)

BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Direktörsvagnen fastspänd i dynon :
http://www.youtube.com/watch?v=OmGMw-0sYgg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=OmGMw-0sYgg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Viner fint!
Inte visste jag att det fanns en sån här bromsbänk i umeå...
Blev helt klart intressant

Inte visste jag att det fanns en sån här bromsbänk i umeå...
Blev helt klart intressant

Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 376
- Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
- Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
- Kontakt:
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Grattis till riktigt bra med effekt.
har försökt läsa men hittar inte men antar att detta är ett katt block?
mvh
har försökt läsa men hittar inte men antar att detta är ett katt block?
mvh
Piab
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
m30 bottendelarna är stadiga! gott mos helt enkelt 

BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
Hur lyder setupen på denna?:)
Orginal bottendel? Verkar som den pallar vad som hälst;)
Orginal bottendel? Verkar som den pallar vad som hälst;)
Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)
kollade på mitt diagram nu och jag hade 390hp vid 4000rpm :p m30 är ju en muskelmaskinPimplaren skrev:Jag hade mer effekt vid 4k !300WHP vid 4k.. i en sur m30 med ca 6.7 i komp och e85 =)
