Eftersom chassit som motorn sitter i idag är rent livsfarligt och vobblar över hela vägen som en utvecklingsstörd på tjack.
Så bestämde jag mig för att köpa nytt, eller ja nyare och stabilare, speciellt eftersom jag tänkt att kanske en dag komma upp i 600hk+ så kan det vara en fördel om man kan gasa fullt utan att bränna rakt ner i diket och dö en fruktansvärd död
Sen är det faktiskt jävligt drygt att sitta i en helt rensad uno med stummonterad motor och drivlina, ja man börjar bli gammal helt enkelt
Den nya bilen har samma motorfäste som den motorn jag använder mig utav i fiaten.
Planen är väll den att jag ska besiktiga bilen som den är, dock utan turbo.
Jag ska behålla inredning och el hissar, ja hela kittet helt enkelt.
Jag är ju som sagt mer intresserad av trimning och motorteknik så viktökningen gör mig inte speciellt mycket.
Det viktiga är utvecklingen under huven och bromsningarna för att se vilka förbättringar man gjort.
Sen så ska bilen rulla på gatan, till och från jobb, till affären, in till stan för bus.
Då kan det faktiskt vara ganska skönt att ha vindrutetorkare som fungerar och värme i bilen.
Nya karossen bilder nedan
Bilen i fråga är en Fiat Tipo GT

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.