Garage58 - E30Turbo 9.86 - nytt chassi 7.50
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Olja och filter är bytt, VE mappen har fått smaka på en liten makeover. Däck samt spacers måste hämtas så vi kan testa logga lite, men vi måste hitta en mjukare WG fjäder, såg loggen från igår, 1.2 bar vid 4900 rpm och man skulle ju vilja hålla sig lite lugn i början.
Det lutar åt besök i Sävar, så mattias kanske får besiktiga av mappen samt snacka lite skit.
Det lutar åt besök i Sävar, så mattias kanske får besiktiga av mappen samt snacka lite skit.
Ok, bra att "felet" försvunnit på något vis, bara det inte kommer tillbax och spökar.
Stämmer Mattias med det du skrev, det var den buggen som spökade för oss då.
Har även fått sms uppdate av micke och det rör på sig riktigt bra och sliks måste på för att fixa lite av grepp problemet
Stämmer Mattias med det du skrev, det var den buggen som spökade för oss då.
Har även fått sms uppdate av micke och det rör på sig riktigt bra och sliks måste på för att fixa lite av grepp problemet

Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Egentligen tror jag att en fet sandsäck i skuffen inte skulle skada just nu .. 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Blev inge sävar idag. Vi har problem med att ladda det vi vill. Blir boost cut om direkt om det inte blir hjulspinn före 4500 rpm.
Så Micke skulle kolla över wastegaten ikväll, den läker som ett såll då man provtrycker den på undre sidan, läker ut i styrningen antar jag, så problemet ligger nog där.
Annars funkar bilen fortfarande som en dröm, vi bytte olja i morse och inspekterade den, samt justerade ventilerna. Så idag har vi bara ljummat omkring lite och ja, det har blivit en hel del däckrök och gigantiska flin.
VE mappen är väl hyffsad har fått den dit Mattias ville ha den, det har gått skitbra att mappa, men änsålänge får man ju betänka att den är amatörmappad, Mattias ska få styra till då slicksen sitter där i veckan och man har fäste samt kontroll över laddtrycket.
Men 1.4bar såg vi som mest idag, och det ser stabilt ut där, 7500rpm som mest, får väl se vad man lägger sig på sen?
60% duty på 1600cc spridarna är det iaf nu, borde ändå vara lite att köra med tycker man.
Mvh
Så Micke skulle kolla över wastegaten ikväll, den läker som ett såll då man provtrycker den på undre sidan, läker ut i styrningen antar jag, så problemet ligger nog där.
Annars funkar bilen fortfarande som en dröm, vi bytte olja i morse och inspekterade den, samt justerade ventilerna. Så idag har vi bara ljummat omkring lite och ja, det har blivit en hel del däckrök och gigantiska flin.
VE mappen är väl hyffsad har fått den dit Mattias ville ha den, det har gått skitbra att mappa, men änsålänge får man ju betänka att den är amatörmappad, Mattias ska få styra till då slicksen sitter där i veckan och man har fäste samt kontroll över laddtrycket.
Men 1.4bar såg vi som mest idag, och det ser stabilt ut där, 7500rpm som mest, får väl se vad man lägger sig på sen?
60% duty på 1600cc spridarna är det iaf nu, borde ändå vara lite att köra med tycker man.
Mvh
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Bilen gå gytt. Nu har man väl inte jättemycket att jämföra med, men de skjuter på o den låter elak. O mera vill den ha. I samband med provturen passade jag på att fota lite. Vart ett gäng med bilder men här kommer några iaf.

Bilderna finns i full storlek hos mig Micke så de är bara du hör av dig om du vill ha dem, vilket jag tror!
// N.

Bilderna finns i full storlek hos mig Micke så de är bara du hör av dig om du vill ha dem, vilket jag tror!

// N.
Kul att höra att det går frammåt, roligt med lite bilder 
Nu får du Micke snabba på i garaget och täta wg läckaget så vi få se någon snyt film snart.
dubbla luftfilter

Nu får du Micke snabba på i garaget och täta wg läckaget så vi få se någon snyt film snart.
dubbla luftfilter

Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Ja, då har vi prövat slicksen. Dom funkar väl okej.
Vi kranade idag på till 1.5bar som mest, men sänkte till 1.2-1.3 bar för att boostcuten ligger på 250kpa, för liten mapsensor mao.
Men helvete vad den snyter, 3:an går inte att mappa på gatan med slicksen, efter 6000rpm blir det tookasfalt.
Men upp dit, och mest troligt förbi ser mappen bra ut, kanske måste fetas på lite mer på slutet, min dator buggar dessutom så hårt så vi får invänta Mattias för att göra det slutgiltliga i mappen antar jag.
Vi flinar fortfarande, jävla häst till att gå.
Vi kranade idag på till 1.5bar som mest, men sänkte till 1.2-1.3 bar för att boostcuten ligger på 250kpa, för liten mapsensor mao.
Men helvete vad den snyter, 3:an går inte att mappa på gatan med slicksen, efter 6000rpm blir det tookasfalt.
Men upp dit, och mest troligt förbi ser mappen bra ut, kanske måste fetas på lite mer på slutet, min dator buggar dessutom så hårt så vi får invänta Mattias för att göra det slutgiltliga i mappen antar jag.
Vi flinar fortfarande, jävla häst till att gå.
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
Det lät fint när ni var ute och snöt! Var ute på gården.
Kan bara säga att det finns folk som sitter och försöker se reg nr på dom som är på rakan, nått att tänka på.
När jag fått nog med klagomål + mött mc snyten i fullmackaron fick jag byta ställe. Men det är lite jobbit att åka ut till sävarskogen varje gång man skall testa.
Men det verkar vara snällt folk i sävar, eller är dom bara van....
Kul att ni fått i gång den.
Mvh Sjödin
Kan bara säga att det finns folk som sitter och försöker se reg nr på dom som är på rakan, nått att tänka på.
När jag fått nog med klagomål + mött mc snyten i fullmackaron fick jag byta ställe. Men det är lite jobbit att åka ut till sävarskogen varje gång man skall testa.
Men det verkar vara snällt folk i sävar, eller är dom bara van....
Kul att ni fått i gång den.
Mvh Sjödin
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Tjena Sjödin!
Vet inte vilken raka vi pratar om? Vi bytte ställe idag, förutom några små snyt inne i byn, är redan någon gubbe som filmat oss då vi cruisade i 50km/h så jag vet inte, finns ju en heldel idioter i byn så man får väl vara försiktig.
Jag förstår att det hörs, för den snyter något gröndjävligt
Mvh
Vet inte vilken raka vi pratar om? Vi bytte ställe idag, förutom några små snyt inne i byn, är redan någon gubbe som filmat oss då vi cruisade i 50km/h så jag vet inte, finns ju en heldel idioter i byn så man får väl vara försiktig.
Jag förstår att det hörs, för den snyter något gröndjävligt

Mvh