Köpte färgen från vp-autoparts, den var dyr. Men fan va bra det blev, den räcker säkert till 2-3 motorer till.kesler skrev:Blir riktigt fint med motorn. Vad har du använt färg färg till blocket?
Volvo 740 Turbo -88, uppstartad med nytt sprut, Nira. :)
Org turbox, detta är ju en turbo från fabrik. Men nu blir megasquirt istället.Stener skrev:Vad kör du för boxar i ditt LH2.2? Original turboboxar eller chippade? Funderar på att turbokonvertera min LH2.2 sugis men vet inte hur boxarna kommer gilla laddtryck utan chip...
Jag tror jag har en reservbox till övers om det är intressant, ta via pm om du är intresserad.
Kan lägga upp bild på hur generatorn blev efter lite uppfräshning, nytt kol och konding. Samt poly bussningar till fästena när man ändå håller på. 

Idag roade jag mig med detta skitjobb, rev bort framvagnsbalken från bilen och skruvade bort allt. Fick rikta 2 fästen på varje sida, både 2 var spruckna och snea? Nu är de raka och svetsade iaf, ska in på blästring och pulverlack under veckan.

Idag roade jag mig med detta skitjobb, rev bort framvagnsbalken från bilen och skruvade bort allt. Fick rikta 2 fästen på varje sida, både 2 var spruckna och snea? Nu är de raka och svetsade iaf, ska in på blästring och pulverlack under veckan.

-
- Ganska mycket laddtryck
- Deztallica
- Forumsberoende
Det där blir ju alldeles kanon!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Satte i ventiler & fjädrar igår.

Toppen är en 531a som fått sig en "gatportning" av insug och avgaskanaler, mira frästa ventilsäten, ventiler slipade med 30graders backcut, upptagna förbränningsrum. Riktplanades och fick nya styrningar i samma veva. Sitter nu även dubbla ventilfjädrar i från KL-racing, samt deras ventilfjäderbrickor och stålretainers för dessa fjädrar.
Jag är lite osäker om kamval, funderar lite på enems v15 eller v16 med. Kg har ju nån med, och även Jens STS 237 kammen skulle ju kunna vara något? någon som har något annat bra tips? Ska gå gata huvudsakligen och driftas med så någorlunda bra mellanregister vill jag ha.
Turbo blir någon av dessa från airtune:
http://www.airtune.se/product_info.php? ... ybrid.html
http://www.airtune.se/product_info.php? ... T2871.html
Var tvungen och hänga på grenrör och insug också.

Tog nån bild på kanalerna med efter portningen.

Insug

Avgas

Toppen är en 531a som fått sig en "gatportning" av insug och avgaskanaler, mira frästa ventilsäten, ventiler slipade med 30graders backcut, upptagna förbränningsrum. Riktplanades och fick nya styrningar i samma veva. Sitter nu även dubbla ventilfjädrar i från KL-racing, samt deras ventilfjäderbrickor och stålretainers för dessa fjädrar.
Jag är lite osäker om kamval, funderar lite på enems v15 eller v16 med. Kg har ju nån med, och även Jens STS 237 kammen skulle ju kunna vara något? någon som har något annat bra tips? Ska gå gata huvudsakligen och driftas med så någorlunda bra mellanregister vill jag ha.
Turbo blir någon av dessa från airtune:
http://www.airtune.se/product_info.php? ... ybrid.html
http://www.airtune.se/product_info.php? ... T2871.html
Var tvungen och hänga på grenrör och insug också.

Tog nån bild på kanalerna med efter portningen.

Insug

Avgas

MS2 V3 med lite extrafunktioner från Mofid, Bosch 044 pump, Siemens deka 630cc spridare och MSD tändslutsteg.

Har även byggt skvalpplåt i oljetråget, satt i ny oljepump och fixat lite stadigare oljeretur än org. skiten.

Denna sitter som berget.

Nu börjar det likna nått igen.

Missat lite updates här, bla fått lite minispons i form av bättre pris på bakaxeldelars momentstag.

Snyggat till framvagn m.m lite.

Inte långt kvar till ilyftning nu! Renoverat bromsar och framvagn helt och hållet fram. Men krångla lite med nya topplagringarna så inte klart med fjäderbenen än.

Missat lite updates här, bla fått lite minispons i form av bättre pris på bakaxeldelars momentstag.

Snyggat till framvagn m.m lite.

Inte långt kvar till ilyftning nu! Renoverat bromsar och framvagn helt och hållet fram. Men krångla lite med nya topplagringarna så inte klart med fjäderbenen än.