2002-73 Tix : The end.. såld helt enkelt

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Inlägg av gasekke »

Ja det bär emot ens att lägga ut den på annons då det är en mkt frän 02a, den är ju faktiskt helt körbar som den står bara att vrida på nyckeln och det är egentligen mest "småpyssel" att montera resten av det som redan finns. Handlar mer om att förbättra grunden egentligen.

Det handlar i mitt fall inte om tappad sug utan snarare en liten flirt vid sidan om

Den andra bilen jag funderar på är ju då imina ögon om möjligt ännu fränare men om jag köper den så har jag inte råd att göra iordning ngn av dem och då har jag 2st som bara skulle stå halvfärdiga :doh:

Men jag ska fundera över helgen och hoppas nästan att ngn hinner köpa den som jag suktar efter så jag slipper fundera.

Om ngn undrar vad det är så är den tysk , racebyggd och fyll med exotiska prylar m. hög dräggelfaktor mkt kolfiber , alu & highend prylar och börjar på bokstaven P i tilltalsnamnet men då är det helt andra pengar än den här förstås.....

Men tack för stödet iaf. // Erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Inlägg av gasekke »

Nä vad fasen, jag tror nog att jag behåller Bmw:n lik förbannat, är ju en riktigt kul bil faktiskt när man börjar tänka igenom en sväng till om inte annat för att göra den lite mer klar...

Dock så kommer den nog några snäpp längre från sund gatbil och mer mot racerhållet känns det som :wink: .
men så kan det gå, oddsen att hamna i en poliskoll om man smyger på gatan är ändå tillräckligt låg för att kunna våga chansa ibland, har kikat på en till 02:a som jag funderar på att köpa som "besiktningsbil" och så kanske man råkar blanda ihop regplåtarna om man släcker nog länge i garaget :roll: ..

Har iaf beställt mer raceplast, lexan till alla rutor utom fram och bestämt mig för att kasta allt som liknar inredning i soptunnan utom 2st glasfiber stolar, samt slänga rutmekanism o dörr innehåll oxå.
Det borde ju gå att slipa 35-50kg till tycker jag då vikt bara drar mer bränsle det vet ju alla :hihi:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Va skönt att du bestämt dig! :)

Det låter helt rätt, bilen var nog inte riktigt tänkt att bli så oskyldig så bättre att anpassa den för roligheter, sen var inredningen kanske inte topp-fräsch heller.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Inlägg av gasekke »

Lakritstrollet goes widebody...


Så där ja, nu har jag löst problemet med spacerplattor & taskiga ET:n och bredd på bilen.... Efter att ha gjort en liten tur i garaget och sett att det blir klurigt med att mäta spacerplattorna och veta lämplig offset, så var jag tvungen att "fynda" på EBAY.....

Med dessagrejor så finns det mer plats hoppas bara på hyfsad passform annars så får jag väl köpa en STOR burk spackel.. måste bara köpa plåt för att göra lite bredare hjulhus bak(utåt) vet inte när det landar i sverige men jag har all tid i världen typ...

STÖRRE ÄR ALLTID BÄTTRE :hihi:


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... SI:US:1123
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Blir nog jäkligt coolt de där :)
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Inlägg av gasekke »

Så där ja, lyckades få lite tid tid garageaktiviteter i dag så efter att ha åkt till garaget så ser det ju i den lilla tyskan lagt på ser hon inte lite tjock ut runt höfterna...
så här var det ju sist vi sågs
Bild
MEN NU!!


fortsätter det så här får hon ju söka till biggest loser snart :hihi:

Denna diet på glasfiber delar måste ju stöttas så en rejäl bantningskur måste utföras så...
Bild
vi rensar ur rubbet blir det nog bra
var ju inte ngn vacker inredning ändå så

Bild

breda, överladdade lättviktstyskor tilltalar iaf mig och jag lyckades få ut ett par grabbar till som ville ge tyskan en omgång..

Bild
En filur i skuffen beväpnad med svets och kapverktyg..
Och en glad kille till inuti så börjar det ta sig.
Bild
det var inte så farligt med rost någonstans faktiskt men helt vackert är det ju inte ännu :?
Bild

Bild
Men nu är alla rutor borta allt rivet i inredningsväg, ska få bort aslfaltsmattor få på lite färg så blir det nog ett klart lyft.
Har beställt från finess så några trivselkilon blir det tillagt ändå, men lexanrutor rensade dörrar plastskuff, huv och skärmar nya framskärmen vägde bara 1,940gr och de hade faktiskt inte helt tokig passform grejorna jag köpte på mig från england.

Jag gillar den här bilden den blir riktigt elak tror jag :P
Bild
Over and out.// Erik
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Inlägg av Kristoffer Helle »

Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Inlägg av gasekke »

:?: :?:
nu förstår jag inte, daf66 & bmw:n???
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Inlägg av Kristoffer Helle »

Min daf 66 / volvo 66 ser ut til at vara bygd på samma "ram" som din bmw.

Dom er helt lika innuti. Ska se om jag finner nogra bilder :hihi:
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Jo det är samma bil
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Inlägg av gasekke »

samma bil? det ser jag verkligen fram emot att se bilder på, då jag inte vet så mkt vad min bil har gjort i sitt tidigare liv.
men kan hon verkligen ha varit en DAF? Jag kan i min vildaste fantasi (och den är rätt vild) tro att den ska vara "samma" bil som ngn annan.
Kan med breddning finnas en likhet med en daf som jag tror att tror att TCNjonno har ägt, rätta mig gärna om jag har fel, men den bilen var/är ju ett rörramsbygge som min bil inte är på ngt sätt.
Så vitt jag vet om min så är det en gammal isbil från värmland men om ngn vet ngt mer så tar jag gärna emot den infon.
Erik
kocken3
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: tis okt 05, 2010 2:18 pm

bra

Inlägg av kocken3 »

Förlåt en fråga från en som inte riktigt förstår.
Samma bil eller likadan bil(att dom ser likadana ut i cupen)?
Eller vad?
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Inlägg av Kristoffer Helle »

På den her bilden vet man inte om det er en bmw eller daf / volvo 66.
Bild

Jag trodde dom rensade ut av en daf66 när jag så bilden. men så at instrument bredan så lite anderlunda ut... tils jag så fler bilder :D
[/img]
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Inlägg av gasekke »

Då är jag oxå med, då den bilden känns det som att det kunnat vara vilken biltyp som helst nästan.

Om man hade kunnat veta biltypen bara med den bilden som ledtråd hade jag blivit djupt imponerad :thumbright:
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Inlägg av Kristoffer Helle »

nja, det er ju nogra forskjeller ser jag nu. men tror nog daf tittade en del på en bmw när dom bygde 55 och 66 :hihi:
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Skriv svar