Garage58 - E30Turbo 9.86 - nytt chassi 7.50
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
Den läcker lite på dom gång och kletar ut lite från evakuerings spåren då och då. det är inga mängder men man ser att den har tryckt,,, dock inte när den blir varm, stod på launch controll typ i 10 sek och så läker det inget. skummt nå jävulskt. har efter dragit som fan också.
E30 TURBO HX50 @2. ?bar
0703559859
0703559859
Launch-control bygger inga cylinder-tryck, snyter du däremot ut den på hög växel och fullgas är det gott om tryck och det är nog då den lär trycka genom evakuerings-spåren.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Det snora som fan redan på tomgång Mattias. Fast då den sedan vart varm, så slutade det, då testade vi med launchen, och då kom det ingent alls.
Efter vi varit ute och kört nu igår kväll, så var det snor igen, samma snor som vi tittade på tidigare.
Så något är ju galet med pyramidringarna, men vad vet jag inte. Man kan ju inte mer än montera dom och dra fast topp jäveln, svårt att påverka utgången på hur dom fungerar antar jag?
Efter vi varit ute och kört nu igår kväll, så var det snor igen, samma snor som vi tittade på tidigare.
Så något är ju galet med pyramidringarna, men vad vet jag inte. Man kan ju inte mer än montera dom och dra fast topp jäveln, svårt att påverka utgången på hur dom fungerar antar jag?
-
- Skärgårds-trimmare
Faan va surt
. Det är inte första gången jag hör att det uppstår mystiska fel med pyramidringar så uppenbarligen är det inget idiotsäkert "att bara sätta dit". Nu kör juh jag själv med pyramidringar så jag har väl mina problem att vänta jag med, suck.
Säkrast är väl att riva av toppen och inspektera. Drygt men enda möjligheten att säkerställa ev problem misstänker jag.
//F.

Säkrast är väl att riva av toppen och inspektera. Drygt men enda möjligheten att säkerställa ev problem misstänker jag.
//F.
Freddan
Turbo-båt : http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=29294
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
har ni efterdragit toppen nått eller behövs inte det? (jag har aldrig använt en sån topplocks packnings lösning)
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre jun 11, 2010 10:28 am, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Efterdrog för andra gången igår för att se om det skulle ge sig. Men det gjorde det ju inte.
Blocket är ju gjort hos PPF och det är deras ringar samt packning.
Ska försöka få tag på bäckis idag igen och medela att det inte funkade att efterdra.
Dock verkar motorn inte bry sig, men ett fel är ju ett fel
Blocket är ju gjort hos PPF och det är deras ringar samt packning.
Ska försöka få tag på bäckis idag igen och medela att det inte funkade att efterdra.
Dock verkar motorn inte bry sig, men ett fel är ju ett fel

-
- Skärgårds-trimmare
Finns juh flera olika anledningar till problemen som kan uppstå, nämner några jag varit med om.
* Pyramidringarna kan "kantra" eller rent av vara skeva redan från tillverkning ( Dessutom har vissa själva pyramiden föskjuten på ena kanten..... ).
* Bearbetningen av blocket stämmer inte måttmässigt med pyramidringens höjd samt packningens tjocklek.
* Pyramidringarna har olika tjocklekar ( höjder ).
Dessutom om man har några av dessa "fel" i liten skala ( tex lite olika höjder på ringarna samt lite olika djup i bearbetningen i blocket ) samtidigt så blir juh det totala felet rätt uppenbart ( 1+1 lixom ).
Hoppas att ni hittar lösningen pöjkar och att det är av den karaktär att det går enkelt att åtgärda.
//F.
* Pyramidringarna kan "kantra" eller rent av vara skeva redan från tillverkning ( Dessutom har vissa själva pyramiden föskjuten på ena kanten..... ).
* Bearbetningen av blocket stämmer inte måttmässigt med pyramidringens höjd samt packningens tjocklek.
* Pyramidringarna har olika tjocklekar ( höjder ).
Dessutom om man har några av dessa "fel" i liten skala ( tex lite olika höjder på ringarna samt lite olika djup i bearbetningen i blocket ) samtidigt så blir juh det totala felet rätt uppenbart ( 1+1 lixom ).
Hoppas att ni hittar lösningen pöjkar och att det är av den karaktär att det går enkelt att åtgärda.
//F.
Freddan