Har byggt 2.5" avgassystem, eftersom jag satt dit extraktorröret så monterade jag även weber 45orna istället för su-förgasarna.
Byte till en svetsad bakaxel
Blev en provtur med 45or och k-kam, men så gick packningen sönder mellan vattenpump och block, tömde all kylarvätska på ett ögonblick. Tillbaka till garaget och då passade vi på att byta kamaxel till en R-kam och tunnare topplockpackning 0.9mm istället för 1.2mm som jag hade innan.
Har dock lite trubbel med att få bestyckningen helt rätt, har övervägt att lämna dessa till metallåtervinningen och sätta dit 4 st mikuni istället...
Såhär ser bestyckningen ut
f2-emulsionsrör
175 luft
155 huvud
55 f8 lågfart
4.5 spridare
40 mm halsring
45 acc-munstycke
8mm flottörnivå (mässingsflottör)
pumpventil 40
nålventil 200
det är 0.80 lambda på tomgång, snålare går inte att få till genom att skruva på blandskruvarna. Enligt weberhandboken ska jag ha 60 f8 i lågfart men då går det ju ännu fetare. Hur ska jag göra, märker ingen större skillnad mellan 55f8 och 60f8 på tomgångsblandningen!?
Sen när jag håller fullgas på lägre varv så fetar den på nå så jävulskt, ner på 0.75 lamda för att sen gå mot 0.85-0.90 på varv. Weberhandboken rekommenderar 130 i luftmunstycke, då skulle den väl gå ännu fetare där? Drar jag snabbt genom registret så märks det knappt att den går fett där, men har jag hög växel och fullgas så märks det att motorn blir orkeslös där.