Audi S2 Coupé quattro -91 - 564wHp / 699wNm

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av freddan302 »

Fina grejer! :)
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Johan_P »

Aså Edis är din bror. Det förklarar ju varför du har sån ordning på bilen. Din bror har ju ganska bra puts på sina bilar med. :)
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

freddan302 skrev:Fina grejer! :)
Det känns som bra kvalitét! :)
Johan_P skrev:Aså Edis är din bror. Det förklarar ju varför du har sån ordning på bilen. Din bror har ju ganska bra puts på sina bilar med. :)
Japp, det stämmer! Hehe, det ligger i blodet ;)
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

Fick lite prylar från USA för ett tag sedan, bl.a. dumpventil och WG... Var jäkligt sjyssta grejer från Turbosmart!
Beställde svarta, men fick en svart dumpventil och en blå WG :doh: Så väntar fortfarande på att en svart WG ska komma...

Men började på kabelhärvan för några dagar sedan, så kan visa några bilder iaf! Tyvärr kassa mobilbilder, men det går duga sålänge!

Kabelhärvan till spridarna ser ut såhär
Bild

Och till spolarna
Bild

Bild

Även en bild med den lilla intercoolern :cool:
Bild
Senast redigerad av Niklas_S2 den fre jun 14, 2013 7:24 am, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av freddan302 »

Riktigt snyggt! :)
Vad för IC är det där? Har du lust att ta ett mått mellan anslutningarna?

Och hur skarvar man in sån där strumpa i en annan strumpa? :)
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

freddan302 skrev:Riktigt snyggt! :)
Vad för IC är det där? Har du lust att ta ett mått mellan anslutningarna?

Och hur skarvar man in sån där strumpa i en annan strumpa? :)
Tack! :)
Det är en uppgraderingsintercooler till Nissan Skyline GTR... Köpte den här: http://www.streetperformance.se/interco ... -3/41196-0
Kan mäta och återkomma till dig när möjlighet finns! :)
Finns dock samma intercooler här med info om "yttermått" om nu detta är det måttet som du är ute efter... http://www.h2mracing.se/webbutik/produc ... 34ec4d42d9

Jag trädde på den stora strumpan först och drog den förbi den delen där jag skulle löda dit mina kontakter, sen drog jag på den mindre strumpan på de separata ledarna till varje spridare. Därefter trädde jag tillbaka den stora strumpan och fiskade sedan ut de mindre strumporna till varje spridare igenom den stora... Svårt att förklara men det var inte helt smidigt :P
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av freddan302 »

Tackar!
Ja det var mest yttermåttet jag var ute efter... :)
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

Har försökt passa in intercoolern nu, men det är såååå galet tajt... Känns som att jag måste införskaffa mig en tunnare IC om jag inte kapar sönder fronten :(
Bild
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

Längesedan man uppdaterade nu... :roll:

Var ute en sväng igår kväll efter gymmet.
Så nu sitter IC:n på plats. :)

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Niklas_S2 den mån mar 24, 2014 7:25 am, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

Har lagt några timmar i helgen på bränslesystemet som nu är helt färdigt :)

Pumparna är placerade i ett dolt fack i skuffen.
Bild

Det enda som syns för tillfället...
Bild

Och en bild i motorrummet... Ser väldigt tomt ut på turbosidan :P
Bild
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

Har fått en hel del saker gjort på bilen i helgen och nu är det inte långt ifrån uppstart.

Avgassystemet på plats bland annat...
Bild
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

Har pysslat lite i garaget de senaste dagarna :)

Oljekylet på plats
Bild

Har även kapat insuget då jag inte var nöjd med spridarvinkeln
Bild

Kapade ur plenumet för att "fälla in" fuelrailen i insuget, och därmed få bättre vinkel på spridarna.
Har även kapat bort flänsen mot toppen för att ersätta den med flänsen från originalinsuget.
Bild

Har påbörjat vevhusventen på 7A-kåpan
Skall svetsa en "klaff" inne i den nya lilla utbyggnaden och sedan montera en 90graders koppling i bakkanten som går ner mot växellådan så att denna blir så dold som möjligt. Kommer att fylla alla fogar med svets så att det kan jämnas till och se originalmässigt ut innan pulverlack.
Bild

Bild

Bild

Monterade fronten igår också :)
Bild

//Niklas
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

Pysslade lite med ventilkåpan igår!

Hoppas att det kan funka hyffsat med vevhusventen såhär.

Borrade hål och gjorde en liten sarg jämte
Bild

Bild

Drog dit ett litet skvalpskydd på insidan
Bild

Svetsat och lite lätt utjämnat
Bild

Kan nog bli ganska vettigt. Bara 90graders böjen kvar sedan ska den slipas lite till innan pulverlack.
Bild
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Kadett4wd »

finurlig lösning =)
Låter du blocket andas nåt från tråget?
Vi har testat och micklat mycket här nere i Dalarna.
Och om vi kör hårda 60fötter på strippen under 1.5 så kastas oljan bak hårt och sprutar upp genom std vevhusvent i blocket.
Så jag brukar svetsa skvalpplåt i tråget åt folk.
sen ett stort uttag på minst 40mm i framkant på tråget ovanför oljenivån.
Som går upp till botten på eventuell vevhusburk.
då hålls oljan kvar hyfsat, och eventuell olja som spottats upp i burken kan rinna ned i tråget medans det flåsar hårt.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Niklas_S2
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 08, 2011 12:43 pm

Re: Audi S2 Coupé quattro -91

Inlägg av Niklas_S2 »

Kadett4wd skrev:finurlig lösning =)
Låter du blocket andas nåt från tråget?
Vi har testat och micklat mycket här nere i Dalarna.
Och om vi kör hårda 60fötter på strippen under 1.5 så kastas oljan bak hårt och sprutar upp genom std vevhusvent i blocket.
Så jag brukar svetsa skvalpplåt i tråget åt folk.
sen ett stort uttag på minst 40mm i framkant på tråget ovanför oljenivån.
Som går upp till botten på eventuell vevhusburk.
då hålls oljan kvar hyfsat, och eventuell olja som spottats upp i burken kan rinna ned i tråget medans det flåsar hårt.
Ja, det finns en anslutning ganska långt bak i tråget.
Har dock ett dieselblock ståendes med en "snorkel" så man tar venten framifrån blocket istället, så har funderingar på att lyfta motorn och montera dit den (med viss modifikation givetvis).
Är dock ganska nära start nu, så lutar åt att det blir efter besiktning då jag ändå bara har originalturbon monterad ;)

Okej, det låter ju vettigt! :thumbright:
Jag har gjort ett skvalpskydd i tråget, så det hjälper nog bitvis.
Bild
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar