Lönnmördarcupén
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Tackar för alla kommentarer, japp action meet är inplanerat om inget skiter sig rejält.
Förhoppningsvis även back to basics race 23/7, dvs. dagen innan veidec, även då mantorp park.
Ikväll kommer det nog mer bilder, satte nyss dit vindrutan (rutorna) men får ta bort dem igen och skära ur lite mer i listen där mittstolpen sitter.
Jag försöte att inte få några springor, och lyckades för all del, men plåtlisten på insidan gick förstås inte dit sedan
Förhoppningsvis även back to basics race 23/7, dvs. dagen innan veidec, även då mantorp park.
Ikväll kommer det nog mer bilder, satte nyss dit vindrutan (rutorna) men får ta bort dem igen och skära ur lite mer i listen där mittstolpen sitter.
Jag försöte att inte få några springor, och lyckades för all del, men plåtlisten på insidan gick förstås inte dit sedan
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Jahopp, någon slags uppdat. nu i alla fall.

Koffertlucka monterad och klar.

Vindrutor och torkare på plats.

Passagerardörr nästan färdigmonerad.
Glömde gummilisten runt, får plocka bort den igen
Monterade ihop i alla fall, blir ganska tung och jävlig men det löser sig nog..

Förardörr, inte ihopmonterad ännu.

Koffertlucka monterad och klar.

Vindrutor och torkare på plats.

Passagerardörr nästan färdigmonerad.
Glömde gummilisten runt, får plocka bort den igen
Monterade ihop i alla fall, blir ganska tung och jävlig men det löser sig nog..

Förardörr, inte ihopmonterad ännu.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Tjernell, hoppas vi ses på mantorp då
Säg till bara om du behöver någonstans att sova över eller något.
Säg till bara om du behöver någonstans att sova över eller något.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- weber-power
- Forumsberoende
- Inlägg: 797
- Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
- Ort: Kalmar // torsås
-
adde_hjelm
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 11
- Blev medlem: sön apr 13, 2008 12:39 pm
Riktigt grymt bygge, har ögnat igenom tråden lite snabbt bara men är riktigt imonerad av arbetet!
OT:
Grenröret är mycket riktigt till en volvo 5:a och bilen som hör hemma i slc cupen kan ses här:
http://www.fellkemotorsport.se/
Grenröret är riktigt snyggt.
OT:
Grenröret är mycket riktigt till en volvo 5:a och bilen som hör hemma i slc cupen kan ses här:
http://www.fellkemotorsport.se/
Grenröret är riktigt snyggt.
Kadett4wd skrev:höj.. det där var polaren PeterG som förolyckades på motorcykel (R.I.P) som byggde det där.
den hemsidan är nedtagen då företaget upphörde efter hans död.
jag har hela hemsidan på andra datorns hårddisk så jag kan kanske lägga upp rätta bilderna om jag kommer ihåg.
Det är för övrigt en Volvo 5a på bilderna som sitter i en liten fiesta, finns eventuellt mera bilder på rejsa.nu
Ska vara en långloppsbil.
Mvh
-
greendevil
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 147
- Blev medlem: mån sep 10, 2007 12:35 pm
Tack för alla kommentarer, ska väl uppdatera lite från gårdagen.

Gjort mig några pinnbultar till nysskyddet.

Nu ska man bara komma fram till hur starka, och hur hårt åtlagda fjädrar man ska ha..

Autronics magnetventil till laddtrycket.
Fick låna pengar för att lösa ut den, känns stabilt
Nu ska nog laddtrycksstyrningen fungera i alla fall!
Varit ute och rullat lite med den också!
Måste nästan dra historien lite, blir väl en del text..
Skulle starta upp vagnen, det ska nog gå smärtfritt tänker jag..
Den har ju varit igång förut, då utan både spjälläge och insugningstempgivare.
Nöter på starten, inget.
I med rengöringsspray, startar direkt och går några sek.
Gör om proceduren ett antal gånger, samma resultat.
Börjar dumjustera bränslet, ställer upp massor.
Ingen skillnad.
Börjar tillslut använda insidan av skallen istället, spänningsmatning till spridarna går via ett relä.. Mäter, ingen spänning.
Kollar bakom int. panelen, kontaktstycket löst.
Där höll jag på och monterade torkarställningen förut, trångt och dumt
Sedan startade den så fint så, direkt
Nu går den, har tomgång osv.
Kommer nog få mappa den här mot spjälläge.. finns liksom inget vaccum i insuget
Spjälläge blir nog känsligt också, kan knappt tänka på gaspedalen utan att den går upp i 3-4000 varv.

Så här såg det ut när jag backat in i garaget igen.
Fan, fixar man ett läckage, så kommer det ett nytt..
I lördags hade jag borta tråget och fixade ett läckage runt.
När jag lackade blocket hade jag org. tråg på,
då blev det en liten färgkant på ytan mot tråget.
Mitt hemabyggda tråg täcker hela kanten, verkar som det ställde till det.
Slipade bort kanten och tätade om, nu verkar det ok.
Nu börjar det istället tokläcka vid t-korset till oljetrycksgivaren, det har varit tätt fram tills nu.
Man känner sig ju som världens amatör också med alla dessa läckage, inte bara att det är tråkigt att fixa
Slänger upp ett par bilder med alla rutor i, är ju typ samma bilder som förut men..



Gjort mig några pinnbultar till nysskyddet.

Nu ska man bara komma fram till hur starka, och hur hårt åtlagda fjädrar man ska ha..

Autronics magnetventil till laddtrycket.
Fick låna pengar för att lösa ut den, känns stabilt
Nu ska nog laddtrycksstyrningen fungera i alla fall!
Varit ute och rullat lite med den också!
Måste nästan dra historien lite, blir väl en del text..
Skulle starta upp vagnen, det ska nog gå smärtfritt tänker jag..
Den har ju varit igång förut, då utan både spjälläge och insugningstempgivare.
Nöter på starten, inget.
I med rengöringsspray, startar direkt och går några sek.
Gör om proceduren ett antal gånger, samma resultat.
Börjar dumjustera bränslet, ställer upp massor.
Ingen skillnad.
Börjar tillslut använda insidan av skallen istället, spänningsmatning till spridarna går via ett relä.. Mäter, ingen spänning.
Kollar bakom int. panelen, kontaktstycket löst.
Där höll jag på och monterade torkarställningen förut, trångt och dumt
Sedan startade den så fint så, direkt
Nu går den, har tomgång osv.
Kommer nog få mappa den här mot spjälläge.. finns liksom inget vaccum i insuget
Spjälläge blir nog känsligt också, kan knappt tänka på gaspedalen utan att den går upp i 3-4000 varv.

Så här såg det ut när jag backat in i garaget igen.
Fan, fixar man ett läckage, så kommer det ett nytt..
I lördags hade jag borta tråget och fixade ett läckage runt.
När jag lackade blocket hade jag org. tråg på,
då blev det en liten färgkant på ytan mot tråget.
Mitt hemabyggda tråg täcker hela kanten, verkar som det ställde till det.
Slipade bort kanten och tätade om, nu verkar det ok.
Nu börjar det istället tokläcka vid t-korset till oljetrycksgivaren, det har varit tätt fram tills nu.
Man känner sig ju som världens amatör också med alla dessa läckage, inte bara att det är tråkigt att fixa
Slänger upp ett par bilder med alla rutor i, är ju typ samma bilder som förut men..


Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Kan tillägga att det blåser rätt bra ur turbon på tomgång..
Den kanske är för liten
Den kanske är för liten
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2799
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Tror fasen att du ska ha "riktiga" fälgar fram ocksåj björk skrev:Ja visst, undrar om det inte blir fel med mina röda framfälgar nu..
Känns lite som det enda som funkar är lika svarta eller polerad alu, tex. weld star.. Nej, inga dumma ekonomidödande idéer nu
Man blir omekligen lite lurig i huvudet av ett par garageöl om man inte ätit på typ 12 timmar..
Nu för att spara lite på krutet så är dock mitt förslag.
svarta fälgar med kromad kant "snobbringar" och ev. en liten rostfri nav kapsel på de ?
Färgen ser grym ut
Dock svår fotograferad..... alla linjer försvinner i garage mörkret , och lönnmördar looken blir komplett
Tror att det får bli en tur med 635an upp till Action Meet.......
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
