Sida 6 av 10
Re: WTB garagetråd
Postat: fre feb 04, 2011 2:53 pm
av WTB
Jaha då har man hämtat ut denna skönhet imorse
Med lite snabb mätning är de ca 56 in och 65 ut,Blir nog att köpa en fläns och sätta dit V-Band på downpipen då de är så mycke smidigare

Re: WTB garagetråd
Postat: sön mar 06, 2011 9:38 pm
av WTB
Re: WTB garagetråd
Postat: sön mar 06, 2011 10:23 pm
av WTB
Hmm har fått nys om en H-Kam är den för "hetskt" till detta bygge kanske?
Har att välja mellan A-D eller H kam..Vill ju gärna få skapligt brett register med Hx35An och min topp med små ventiler och knappt portade topp
Re: WTB garagetråd
Postat: tor mar 10, 2011 8:48 pm
av WTB
Re: WTB garagetråd
Postat: fre mar 11, 2011 10:51 pm
av Oves Bror
H känns ju alltid bättre? Resten är ju bara skräp.... Klart du ska varva lite, kör V-kam på isbilen å den känns betydligt piggare än den gjorde med a-kam iaf!!
Men H är ju riktigt vass! Det borde ju va grejen om inte resten av motorn är kass!???[*]
Re: WTB garagetråd
Postat: lör mar 12, 2011 10:53 am
av Roger Berglund
fråga knotan om H-kamaxel till överladdad volvo motorer han vet en del

Re: WTB garagetråd
Postat: lör mar 12, 2011 2:16 pm
av WTB
ok jo jag har allt frågat knotan redan om d kammen allafall
nja motorn är ju en orginal B21:a med ET kolvar med nya ringar,lager,något portad
398 topp med inslipade ventiler

Re: WTB garagetråd
Postat: sön mar 13, 2011 8:24 pm
av WTB
Tråkig update,Kommer nog Inte köra den ventilkåpan utan en med vevhus vent i målad mattsvart,
Får hoppas de duger med vevhusvent från b20 locket,ventilkåpan och orginalt i blocket
Funderar även på fall "vit"blocket ska få bli mattsvart de med

Re: WTB garagetråd
Postat: fre mar 18, 2011 8:45 pm
av WTB
Får duga nu

Re: WTB garagetråd
Postat: lör mar 26, 2011 5:07 pm
av Urban Lindström
Blir ju riktigt fint med färg på grejerna
Men vad är det för fuelrail igentligen och har du kommit nå längre med megasquirthärvan?
Re: WTB garagetråd
Postat: lör mar 26, 2011 10:25 pm
av WTB
jo de är tänkt att de ska gå lättare att tvätta sen när ytan är lite halkig
Railen är från en B200F "aka" 360

Ska inte använda den nu dock
Jo idag har man väl snyggat till härvan så de "bara" är att börja i bilen o dra fram kablar till
givare etc,Har nu ikväll i stort sett skruvat ur drivlinan ur isbilen då denna ska våldas först o främst då tryckplattan (sachs 763) redan sitter ihop där och inge kul att spärnga B21an direkt,En orginal B230F med M47 som gått 42000 mil gråter man inte över kanske

Vet inte hur man ska göra med trigger dock...Har både en stum fördelare liggandes och
VR:en sitter ju kvar på motorn man ska slänga över..Troligtvis blir de väl vanliga fördelaren då man minskar störningsrisken etc men måste ha tag på kontakten till den också

Eller till en början kanske enbart köra soppan o orginalt brytarlöst eller nåt...Jaja man får väl se
Re: WTB garagetråd
Postat: sön mar 27, 2011 10:30 am
av Urban Lindström
Okej på så vis

. Liknande där jag är nu (kontakterna till tps,trigger och temp skulle bara haft crimptången så skulle det vara mindre trixigt med stiften) fast denna gång var jag lat och handlade mig en färdig härva till vemset. Lägger då min röst på vr-triggern men visst funkar hall i fördelaren som ett minst lika lätt sätt att få en triggersignal och få komma ut och köra. Motorn verkar alldeles lagom inkörd för att få en lastbilsturbo som skrämmer liv i den
hittade denna tråd med intressant fakta om fördelartändning som jag själv ska testa på bruksbilen
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=33745" onclick="window.open(this.href);return false;
Länkar även till Barillos enkla beskrivning om trigger för motorstyrning
http://motorforumgotland.se/viewtopic.php?f=26&t=186" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: WTB garagetråd
Postat: sön mar 27, 2011 8:54 pm
av WTB
Har fått ur denna pärla nu

Orka göra dessa i sommras med den (spåren forsätter ett x antal meter

)

Även byggt shortshift te den stackars M47:an,Hade inte lådan hemma så sköt från höften
så får se om den inte blev för lång o tar i hardyn
Denna motorn kommer nog inte få smaka på HX35:an..Är den turbon på bilden som får duga
tror ja pga eventuella mappnings errors..
Ja jag såg att Vemshärvan va skapligt rätt pris på nu,Hade nog lätt köpt den
om man körde de.. Har sett härva snygg härva till Ms för 4500Kr men de känns ju "aningen" saftigt
Re: WTB garagetråd
Postat: sön apr 03, 2011 10:06 pm
av WTB
Inget direkt att rapportera mer än att man precis beställt grejer för yttligare 1000 kr plus köpt diverse på biltema som nya tändkablar,rotor fördelarlock etc Inte konstit plånboken känns tunn..Kanske skulle börja bygga tändstickshus istället de kanske inte blir lika dyrt allafall

Re: WTB garagetråd
Postat: fre apr 08, 2011 8:42 pm
av WTB
Nu har man fått lite delar så man har bättre koll på motorn
