Hej turbo smart kommer med en del roliga saker som loggning på slaget mm har jag sett
jag baserar min STS 50mm på en "viss" HKS kopia som är rätt bra i kvalitet sen svarvar jag till lite grejor så slag längden ökas, fixar en del kärvnings saker i fjäder systemet, sen mäter jag styrning och ventil med mikrometer och polerar och brotchar till dem sen portar jag huset en hel del för att både öka max flödet men viktigast låg lyfts flödet som är mycket viktigt för att få den mer explosiv i laddtrycks uppbyggnaden den ska va helt stängd tills den ska öppna och reglera trycket till det man vill ha utan att själv svänga. lite fler små trix också....
jag har olika grund fjädrar och sen ett mottrycks ventil kitt till den som är tunat så det fungerar perfekt tilsammans direkt. blir som dag och natt responsen!
sen prov trycker jag den och kollar att allt lirar och monterar de nipplar kunden vill ha. jag optimerar dem också lite till vad kunden ska använda dem till gällande portning, slag, fjäder, smörning, spel, laddtrycks reglering mm så inga är lik den andra.
tyvärr som du ser så är det rätt mycket jobb minst 4-5 timmar/st än om man kör löpande bandet principen med ca 5st åt gången så det är nu vänte tid på dem ett par veckor för det är så mycket på gång här. STS 50mm jag jobbar med nu med smörj nippel ska gå i is SM som drar igång om ca 1 månad den motor ska upp i bänken också under nästa vecka men toppen är inte portad klar heller så nu ska jag ta och starta slipen en stund här i sävar
mvh jens