Super Seven HAHLIN7 "Två 2012 filmer!"
Vad är det för givare ni använder? GT1 eller, i så fall har jag några liggande ifall ni behöver prova en annan.HaLinG skrev:Har upptäck nu att när den e kall blir de fel på tändningen men när den blir varm försvinner det. Så nånting är de ju som blir varmt och funkar bättre då ? Kan de bli så om givaren e paj ?
// Nisse
Nu är triggern fixad
de var fel ingång till boxen så den fick 3.6volt istället för 5volt
Har varit o mappat hela dagen med Emil
o nu går den riktigt bra laddar 1.4bar och har 94% dutycykle på 900cc spridare o datorn hänger inte med att logga
så nu ska bara slicksen på så man får prova några starter

Har varit o mappat hela dagen med Emil
o nu går den riktigt bra laddar 1.4bar och har 94% dutycykle på 900cc spridare o datorn hänger inte med att logga

så nu ska bara slicksen på så man får prova några starter
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
låter låvandeHaLinG skrev:Nu är triggern fixadde var fel ingång till boxen så den fick 3.6volt istället för 5volt
Har varit o mappat hela dagen med Emil
o nu går den riktigt bra laddar 1.4bar och har 94% dutycykle på 900cc spridare o datorn hänger inte med att logga![]()
så nu ska bara slicksen på så man får prova några starter

jag hadde 860cc när jag bromsa B20 (med 4 bar istället för 3 ca 1000cc) och då vart det också typ 95% duty men då hadde jag ju 2.1bar laddtryck.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Här är en teaser inför piteå testar launchen och dom nya däcken de var lite svårt o hålla den på 3an
http://www.youtube.com/watch?v=J8GzViBrXs8
Lite småfix kvar men inte så mycke

http://www.youtube.com/watch?v=J8GzViBrXs8
Lite småfix kvar men inte så mycke
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Den ser grym ut med nya "avgassystemet". 
Kul att det mesta lirar nu, många så kallade buggar från förra året är borta.

Kul att det mesta lirar nu, många så kallade buggar från förra året är borta.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Kul med provturen idag !
Det bär iväg nåt historiskt även på gatan, kan tänka mig hur det blir på klistrat..
Motorn går runt lambda 0.8 och med ca 20 grader tändning vid 1.4 bar. Med lite avgastemp och G-tech och andra utvärderingar kan man säkert magra ur lite och/eller höja tändningen för den har mer att ge.

Det bär iväg nåt historiskt även på gatan, kan tänka mig hur det blir på klistrat..

Motorn går runt lambda 0.8 och med ca 20 grader tändning vid 1.4 bar. Med lite avgastemp och G-tech och andra utvärderingar kan man säkert magra ur lite och/eller höja tändningen för den har mer att ge.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur gick det med bakaxeln? hinner ni till piteå?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Nu har vi utvärderat helgen !
den funkade som sagt bara 1 av 5 repor pga diverse problem
sista repan körde bror och han for fram 2dm inan han släpte så 60foten vart dagens sämsta 1.58 de vart 7.0 201m och 11.08 196kmh och vinst i bakhjulsdrivet med överladdning
då den gick 10kmh sämre änn ifjol var de nått som INTE stod rätt till
nu har vi hittat problemet den laddade bara grundtryck ca0.5-0.6 utan laddtrycksstyrning
den funkade som sagt bara 1 av 5 repor pga diverse problem
sista repan körde bror och han for fram 2dm inan han släpte så 60foten vart dagens sämsta 1.58 de vart 7.0 201m och 11.08 196kmh och vinst i bakhjulsdrivet med överladdning

då den gick 10kmh sämre änn ifjol var de nått som INTE stod rätt till
nu har vi hittat problemet den laddade bara grundtryck ca0.5-0.6 utan laddtrycksstyrning

Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HaLinG skrev:nu har vi hittat problemet den laddade bara grundtryck ca0.5-0.6 utan laddtrycksstyrning


Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
skit i allt hi-tec och kör mot en starkare fjäder med skuster skruv direkt.
ni måste börja logga mer
ni måste börja logga mer

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Problemet var mottrycks ventilen som var risig har bytt nu mot en bättre 0-4bar så nu funkar de. man kan ju titta på laddtrycksmätaren också
men de gjorde man tydligen inte
men de var ju bra att nästan köra en 10 med 0.5-0.6 

men de gjorde man tydligen inte


Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin
