bestyckning zr440-02?
bestyckning zr440-02?
tja jag har lite problem med en zr 440-02.. den vägrar varva upp riktigt och drar knappt iväg och när man kör och stänger av bensin kranen då drar den som fan. tror det kan bero på för gasaren! nån som vet orginal bestyckningen? eller ha nån ide vad felet kan vara?
mvh kimpan
mvh kimpan
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: bestyckning zr440-02?
Kan ju hända att du har för stora munstycken i den! Åk till Arctic handlare o fråga! Annars så kan du söka på Internet efter dessa listor, brukar ligga ute! Men de låter som om den få galet mycke soppa! Nån flotör kan ju hängt sig, vet inte riktigt hur bränsletillförseln är på AC. Kolla vad du har för lågfartsmunstycke och huvudmunstycke. Båda kommer du åt underifrån på gasaren.duett racing skrev:tja jag har lite problem med en zr 440-02.. den vägrar varva upp riktigt och drar knappt iväg och när man kör och stänger av bensin kranen då drar den som fan. tror det kan bero på för gasaren! nån som vet orginal bestyckningen? eller ha nån ide vad felet kan vara?
mvh kimpan
Lycka till!
Re: bestyckning zr440-02?
Hur är variatorn justerad?duett racing skrev:tja jag har lite problem med en zr 440-02.. den vägrar varva upp riktigt och drar knappt iväg
Hur ser tändstiften ut?
Går den bättre när det är kallt ute?
Sen så är det ju allmänt känt att 440 maskinerna är känsliga på förgasarbestyckning.
Ett första steg kan vara att flytta ner nålarna 1 steg och se vad som händer.
//Nisse
hej hej variatorn e o justerad och när man flyttar nålarna gör det knappt nån skillnad. men när man skruvar ut luftskruven så bli han lite bättre men inte mkt! den här motorn kommer från en annan skoter så den ska igentligen inte sitta i en a/c cougar 95 som den sitter i nu! känns som om motorn har ca 20hk max?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
innan man börjar byta mynstycken måsteman alltid först läsa på hur förgasaren fungerar.
sen är det läge att kolla över grundinstälningar och bräsle pumpar och renjöra tank mm först. minsta fel någonstans och du har trasiga kolvar eller värre på en 2 taktare
ett tips sen är att det är lyftet på troteln som avgör vilka munstycken du ska sjustera på inte vilket rpm.
läs mer mikuni vm turning tips här tex http://www.mikunioz.com/download/pdf_files/vmmanual.pdf
sen är det läge att kolla över grundinstälningar och bräsle pumpar och renjöra tank mm först. minsta fel någonstans och du har trasiga kolvar eller värre på en 2 taktare

ett tips sen är att det är lyftet på troteln som avgör vilka munstycken du ska sjustera på inte vilket rpm.
läs mer mikuni vm turning tips här tex http://www.mikunioz.com/download/pdf_files/vmmanual.pdf
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Sitter det rätt förgasare på motorn?duett racing skrev:hej hej variatorn e o justerad och när man flyttar nålarna gör det knappt nån skillnad. men när man skruvar ut luftskruven så bli han lite bättre men inte mkt! den här motorn kommer från en annan skoter så den ska igentligen inte sitta i en a/c cougar 95 som den sitter i nu! känns som om motorn har ca 20hk max?
Är motorn plockad komplett med alla saker som sitter på den....förgasare, variator, pipa??
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
Jämnfört med original mustyckena kan man gå ner en hel den på 440:n.duett racing skrev:hejhej hur mkt kan man gå ner i munstycke? känns som om man måste byta ner typ 10storlekar gå ju fan knappt frammåteller finns det någon i närheten av umeå man kan fixa det för en slant? är ganska läss på skotern nu
mvh kimpan
Om jag inte minns helt fel så när det var varmt ute.... så är det dom siffrorna du nämmner en jobbarkompis gick ner på sin 440 crossmaskin.