bilen, som i rubriken, en 73as 142 DL tänkte först ha den som reservdelsbil till min gröne 142.. men denna var frisk undertill, i motorn o lådan samt att det är en DL så denna fick vi ta istället

fyndskicket.

så sa besiktningen, allt är åtgärdat, ska bara släckas oxå. kan säga att det blev en hel del silvertejp på skrämakanter o dylikt.
det som står på listan är rostlagning, det är det klassiska med baljorna, framskärmar o sånt, samt att det är ventilationshål i bakskärmarna osv..
under tiden som svetsen går varm så bygger jag även en motor som jag samlat delar till ett tag..
det blir en B20 med nya ringar o lager, topp med 46/38,5 ventiler, R-kam lättat svänghjul, weber 40ior 2,5" avgas o så.. kommer väl röra på sig lite lagom sådär. lådan blir en M46a o bakaxeln ska svetsas.
det som är gjort hittills är att jag har bytt ena undre länkarmen i framvagnen, samt målat en andra undre, pressat i nya bussningar och en ny spindelled, sänkefjädrar sitter på fram, sen åkte extraljus, varseljus o lykttorkare bort. har även hängt dit en 55A generator från min gamla 740.
nått annat som är roligt med den är dokumentationen, har alla bes papper sen typ 75, service lappar, köpekvitton osv..