Gamla knotan ---->

Istället blir det en GM LS1:a, skall matas med E85 och två (eller kanske en?)
fläkt(ar). Styrningen blir VEMS. Två Hx35(motsv) eller en ?- ja vad rekommenderas om man nu väljer singel?
Vill INTE ha laddtryck för tidigt, 22-2500 ca.
Första omgången är målet moderata 650hk på veven, nästa steg, med kolv-stakar av annan sort, betydligt mer. Har hört mig för hos de australiensiska Holden LS1 trimmarna och av allt att döma tål den nånstans där på orginal botten(de har ju byggt en hel del sådana).
Eftersom den endast ska gå på sprit, känns en kompsänkning inte helt nödvändigt; bibehållen botten. initialt 630cc spridare.
Drivlinan då? Jo, Doug Nash lådan fick snällt lämna sin plats.
Istället blir det en 2003års Viper Tremec T-56. Bör räcka en bit hoppas jag. AMC 20-axel med 4.10utvx och omgjorda drivaxlar av torosionsstavar.
Har jag gjort katastrofala missberäkningar?
