Farsan körde larv då det begav sej och är nära vän med den otroligt fyndige skaparen av monstret (Lennart Nilsson), han höll även i förarutbildningar med kurser i körteknik. Men jag är ju inte så övertygad om förträffligheten och överlägsenheten, men jag är helt såld på "Stig Helmer-känslan" och körglädjen!
Har aldrig kört något som framkallat liknande underhållningsvärde både för mej och för alla som råkat se framfarten. Jag har heller aldrig framfört något fordon som har sämre driftsäkerhet -alla kategorier! För att köra en timme så har det varit utan överdrift tio timmars skruvande. Otroligt imponerande då det inte finns något som kan gå sönder i dessa simpla saker...
Jag har ägt en i runt 10 år och innan det brukade jag låna uppfinnarens sons maskin för att åka en sväng varje år med farsan. Vart ju till att laga den både före och efter trots att den var en av de senaste årsmodellerna.
För er som inte har en aning om vad detta är för monster kan jag kort förklara konceptet. Det är en kropp byggd i "flygplansaluminum"

Observera trädtoppen man ser nere i hörnet, skräcken i blicken är befogad!
Jag kommer att fortsätta att berätta lite om hur orginalmaskinen ser ut och hur min ser ut och kommer att se ut. Några funderingar så fråga gärna då jag är ganska insatt i dessa maskiner och dess historia!