när man passerar typ 2.5 bars ladd så får jag en hel del leakdown (misstänker det är så enkelt)
under 2.5 bars ladd är det inga bekymmer alls.
men drar man ur den på växlarna så trycker han upp oljestickan så det börjar lukta olja i bilen= inte kul.
plus att den verkar trycka ur sej en del olja vid både främmre å bakre packbox på veven

från blockets underdel går en slang med ca 20mm ID upp till ena ventilkåpan (en kåpa för insug å en för avgas)
sen mellan ventilkåporbna så går det en slang med 12mm Id , från den ett t-kors som går med 12mm Id till strax före turbon.
hur skulle man enklast göra där tro??
atnken är om man skule försöka mecka dit grövre slangar mellan ventilkåporna, typ kapa dän 12mm anslutningarna å sätta dubbla 18-20mm istället.
skulle det räcka tro??
känns som att 20mm mellan botten å topp ska räcka? sen med 20mm till in före turbon borde duga, lär ju bli en del drag i slangen före turbon vid så pass högt laddtryck,
när jag körde med mindre luftfilter så fanns inte problemet (vilket tyder på att det troligen vart typ vakum på slangen mellan turbon å luftfilter tack vare motstånd i filtret?)
men det känns ju inte som rätt väg att bli av med vavhustrycket genom attt strypa lufttillförseln till turbon så att säga

såhär är det idag
http://upload.projekteffekt.se/_dok/_Kn ... lation.JPG