phredde skrev:jens borde väl ha ideer om hur b20 kammar ska va..
JA, vad säger våran guru om detta ämne? Jens bör ju kunna ge uppgifter om åtminstånde tre olika användara kamprofiler. Att använda Dieselturbo och utveckla detta till ngt positivt är ju nästan de "galna norrlänningarnas" påhitt, eller?
Jag lovar att publisera resultaten med min kam i kombination med jätteturbo

tror faktiskt att det är en ganska vettig kam för de flestra turbobyggena med positivt tryckförhållande, eller?
in: 285 grader 11.5 lyft, ut: 300grader 11,5 lyft och 114 graders nockvinkel.
Enligt Janne Ellemann skulle denna kammen ha fungerat fint till liknande byggen. Den snällare kammen han rekommenderade låg på 278grader insug drygt 11mm lyft, 290 grader på avgas och 112-114 i nockvinkel.
Kan erkänna att jag har lite för dålig erfarenhet för att avgöra hur bra detta fungerar i verkligheten, men än så länge verkar det lovande..
MVH/
S Marmander
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon