
själv så har man påbörgat ett bygge inte så unikt men skoj kan det bli ändå.
står på gårds planen och funderar på om man skulle pilla ihop tic,en som man har ståendes men konstaterar att än så länge har karossen fått vara ifred i ca 2 år men motor har vart in under bearbetning av och ann sedan man brukat den flitigt i bruks bilen.
slutade med att man rycker ur motorn och börgar att bygga på en opel ascona b. har nu gjort följande med asconan, nya dämpare å fjädrar runt om, 5 bult(volvo) runt om, volvo 240 turbo skivor och ok, golf gti ok bak, motorfästen samt framvagnsbalken är lite ombyggt, tunnel över växellådan borttagen samt byggt upp en separat "tunnel" för avgas systemet. bak axeln är en 1031 axel samt lådan är en 5 växlad getdrag
buren kommer att komma i inom kort.
drivlinan B230ET är grunden. planad och oringad block, Modifierat oljetråg.
Högtrycks oljepump,uppborrad. Smidd och ballaserad 2,5l stålvev, viktade H-profils stakar med ARP bultar, smidda Mhale kolvar total liter volym 2,8 liter.,dubbla ventilfjädrar
Toppen är en bearbetad 531 topp. Portade avgas och insug urfrästa bränslekammare på 57.3 kubik cm, 46/38 mm ventiler in/ut. arbetet är utfört av Primoto. Det sitter en vassare kam utav en T5 kam i den ifrån uno kam.
chippat och uppställd tändning.
Catchtank med ventilation. grövre spridare ifrån s60r. Dubbla boch 044 pumpar och progresivt btr. Ett kkk k27 agg. hemmasnickrat grenrör med extern wastgate, hemmasnickrat insug med 3 liters pleniumkammare samt 3" flöde genom hela systemet från lmm till insug. sitter nu i valet om man skall köpa ett vems system men vart man kan finna det eller ms. smaken e ju som baken. det var lite info om bilen. bilder kommer snart