Skilnader Skoda Pickup VS Vw Caddy Pickup
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Skilnader Skoda Pickup VS Vw Caddy Pickup
Vad skiljer bilarna? Tänker på årsmodellerna 97 och 98 typ.. Är suger på en pga slippa dra crossen på släp, vet att man måste ha backgaveln öppen men de skiter jag i..
Men vad skiljer dom? Samma motor (tänker på bensinarna 1,3 och 1,6)?
Kvalitet? Ös på om ni vet något..
Men vad skiljer dom? Samma motor (tänker på bensinarna 1,3 och 1,6)?
Kvalitet? Ös på om ni vet något..
Dänniz 073-8447664
1,3 finns väl inte i caddy, det är väl det och vad som står på bilen som skiljer typ..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
De rostar rätt bra.
Kolla speciellt hjulhusen bak innifrån flaket, runt stötdämparinfästningarna.
1,3 är skodas egen maskin, en 2ventils 3 lagrad stötstångsmaskin..
Sjukt billiga delar till den motorn.
Kolla speciellt hjulhusen bak innifrån flaket, runt stötdämparinfästningarna.
1,3 är skodas egen maskin, en 2ventils 3 lagrad stötstångsmaskin..
Sjukt billiga delar till den motorn.
Heavy metal bmw:n
rostar som sagt överallt. kupe fläkten på skoda verkar ha nåt problem för dem får man leta rejält efter på skroten. framlycktorna är ett smått projekt att byta ut om man är rädd om lacken.
rena rama pansarvagnen nu på vintern. helt grym!
när bes går ut på min nuvarande pickup så blir det helt klart en till.
OBS det finns inga plåtdelar att få tag på till de utsatta ställena.
rena rama pansarvagnen nu på vintern. helt grym!
när bes går ut på min nuvarande pickup så blir det helt klart en till.
OBS det finns inga plåtdelar att få tag på till de utsatta ställena.
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Aokey, jo rost har jag oxå sett.. Dieseln verkar stryktålig som sagt och jag hört oxå, Men blir en bensinare dels pga 1500:- lägre skatt och ska inte användas som första bil direkt, har ju hund och ska bara ha den att köra crossen men eller om tjejen måste ha v70:n.
Inga andra standardfel i övrigt?
Inga andra standardfel i övrigt?
Dänniz 073-8447664
-
- För mycket laddtryck
1,3 motor`n går ruskigt billigt, fast behöver lite ventiljustering mm då och då, växellådan brukar rasa på högmilare (över 20000), bra och byta olja+ packboxar någon gång på den för problemfrihet
Höjdjusteringen av framlycktorna är av någon vätskemodell och brukar gå sönder
men går att bygga bort
Annars det vanliga vag-sjukorna, hjullager stötdämpare mm som får bytas var 15000 mil ungefär/Basse

- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
TackarBassek skrev:1,3 motor`n går ruskigt billigt, fast behöver lite ventiljustering mm då och då, växellådan brukar rasa på högmilare (över 20000), bra och byta olja+ packboxar någon gång på den för problemfrihetHöjdjusteringen av framlycktorna är av någon vätskemodell och brukar gå sönder
men går att bygga bort
Annars det vanliga vag-sjukorna, hjullager stötdämpare mm som får bytas var 15000 mil ungefär/Basse

Dänniz 073-8447664
ganska stötig och obekväm att åka i men e ju inte direkt byggd för långfärd, ska tydligen vara mindre ljudisolering i skodan än caddyn.
på skodan vi har på jobbet så rasa generatorn som var av ngn inhemsk tillverkare men gick att byta ganska så problemfritt mot en bosch från en annan skoda.
1,3 liters motorn e ju plutte liten oxå så en turbo borde nog vara ganska lätt att få plats med..
på skodan vi har på jobbet så rasa generatorn som var av ngn inhemsk tillverkare men gick att byta ganska så problemfritt mot en bosch från en annan skoda.
1,3 liters motorn e ju plutte liten oxå så en turbo borde nog vara ganska lätt att få plats med..
johan freiman
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Näe inge turbo, Bara köra billigt med crossenfreiman skrev:ganska stötig och obekväm att åka i men e ju inte direkt byggd för långfärd, ska tydligen vara mindre ljudisolering i skodan än caddyn.

Dänniz 073-8447664
-
- För mycket laddtryck
Växellänkaget blir slappt som fan. Det har en tendens att regna in som sen rinner ner i säkringsdosan (varit med om 3 st där det gjort så på)
Dieselpump är inget jätteovanligt att dom går sönder. Kompisens hade nybytt när han köpte den och en annan kompis fick byta på sin + jag har gjort en renovering på en annan caddy diesel där packboxen sprang läck.
Fruktansvärt obekväm bil att köra men förbannat bra o ha om man bor lite utanför och behöver köra skit
kom på att caddyn har durkplåt i flaket och skodan har trä. sen skilljer dekalerna och märket i grillen på dom typ =)
Dieselpump är inget jätteovanligt att dom går sönder. Kompisens hade nybytt när han köpte den och en annan kompis fick byta på sin + jag har gjort en renovering på en annan caddy diesel där packboxen sprang läck.
Fruktansvärt obekväm bil att köra men förbannat bra o ha om man bor lite utanför och behöver köra skit

kom på att caddyn har durkplåt i flaket och skodan har trä. sen skilljer dekalerna och märket i grillen på dom typ =)
Theis Christiansen
Helsingborg
142 turbo
4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
Helsingborg
142 turbo
4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Bra inläggTheis skrev:Växellänkaget blir slappt som fan. Det har en tendens att regna in som sen rinner ner i säkringsdosan (varit med om 3 st där det gjort så på)

Dänniz 073-8447664
Jag hade otät ruta med vatten på golvet som resultat, samt slappt växellänkage.
Billiga delar dock. Infästningen till spakstället kan man klämma till med polygrip så tightar man till det lite.
Ventilkåpan sitter med 2 skruv. Lätt att justera ventilspelet. Lättmekad bra bil, ångrar att jag sålde min.
Dett gäller en Skoda 1,3 -98
Om du vill ha ett högskåp gratis så ligger ett på min tomt i Norrköping
Billiga delar dock. Infästningen till spakstället kan man klämma till med polygrip så tightar man till det lite.
Ventilkåpan sitter med 2 skruv. Lätt att justera ventilspelet. Lättmekad bra bil, ångrar att jag sålde min.
Dett gäller en Skoda 1,3 -98
Om du vill ha ett högskåp gratis så ligger ett på min tomt i Norrköping

http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Bör finnas många runt om i landet. Var det inte Skodan som såldes ny för 75K + moms?
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;