nån som känner XXXX? avslutat, pengar inkommna

Tjata om vad som helst .
knotan
Forumsberoende

nån som känner XXXX? avslutat, pengar inkommna

Inlägg av knotan »

eftersom pengarna nu har kommit in på kontot så väljer jag att ta bort innehållet...
Senast redigerad av knotan den tis maj 18, 2010 8:47 pm, redigerad totalt 2 gång.
lustgas_volvo
För mycket laddtryck

Inlägg av lustgas_volvo »

Men har du ingen adress dit du skickade sakerna?
Erik S
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jodå jag har adressen och telnummer som är registertat,
men adressen å namnet som han uppgett stämmer inte överns med vad jag får fram via eniro.

plus att fimran som han uppger att han har inte finns, iallafall kan inte jag eller eniro hitta den...
Jonathan Knutsson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Jonathan Knutsson »

Jag tror du kan kontakta bolagsverket för att kolla upp firman och få reda på vem står som ägare.
lustgas_volvo
För mycket laddtryck

knotan skrev:jodå jag har adressen och telnummer som är registertat,
men adressen å namnet som han uppgett stämmer inte överns med vad jag får fram via eniro.

plus att fimran som han uppger att han har inte finns, iallafall kan inte jag eller eniro hitta den...
Du har PM med lite info
Erik S
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

verkar rätt säkert som att det är nån typ av simpel bedragare :?

namnen å telnummer sdamt adresser stämmmer inte alls.

ska testa ringa firman som är reggad imorrn, dem bör nog få veta om att nån köper saker i deras namn utan att betala för sej :thumbdown:

ska testa ringa posten imorrn med å be om en förklaring hur nån kan ha hämtat ut sdaker med fel namn på sitt leg (skickade allt som rekomenderad post)

tack för hjälpen hitills
lustgas_volvo
För mycket laddtryck

knotan skrev:verkar rätt säkert som att det är nån typ av simpel bedragare :?

namnen å telnummer sdamt adresser stämmmer inte alls.

ska testa ringa firman som är reggad imorrn, dem bör nog få veta om att nån köper saker i deras namn utan att betala för sej :thumbdown:

ska testa ringa posten imorrn med å be om en förklaring hur nån kan ha hämtat ut sdaker med fel namn på sitt leg (skickade allt som rekomenderad post)

tack för hjälpen hitills
Ännu ett PM med lite info
Erik S
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Re: nån som känner CHM? conny/håkan bengtsson

Inlägg av Dennis Öhman »

Hade hjälpt dej söka killen om det var i mina trakter, beklagar bara :(
Dänniz 073-8447664
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

igentligen är det som sagt skitsamma rent ekonomiskt sett går jag knappast i konkurs om man säger så.

men ska nog gå å lura fram vem det igentligen är som jag sålt grejjor till.. är ganska många märkligheter när man börjar söka lite på det iallafall...

dock så VET man ju aldrig, kan ju vara så enkelt att han bara fått föhinder från att kunna betala (vad det nu kan vara) men man borde ha kunnat höra av sej nån gång under typ 4 veckor å medela att man fått förhinder kan man tycka :?
Pzyklojan
För mycket laddtryck

Inlägg av Pzyklojan »

4 veckor 8) bara et inte blir som för mej --> http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=45667
BMW - Brings Me Womens
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jag har varit i kontackt med posten som inte får lämna ut uppgifter om vem som hämtat ut paketet annat än till polisen.
sen kontackta jag ägaren till "XXX" och han var defenetivt inte samma person som jag pratat med i telefon å hanm hade vare sej kännedom eller sammhöre med nån i malmötrakten.

han skulle göra en polisanmälan själv och jag kommer ringa in en polisanmälan under dagen.

verkar som att personen i fråga har beställt sakerna i ett random firmanamn och sen är delarna skickade till en annan person sm bor i samma trappupgång å troligen så han fått ut paketet för dem har samma adress och efternamn, dock stämmer inte förnamnet
Senast redigerad av knotan den tis maj 18, 2010 8:45 pm, redigerad totalt 1 gånger.
lustgas_volvo
För mycket laddtryck

knotan skrev:jag har varit i kontackt med posten som inte får lämna ut uppgifter om vem som hämtat ut paketet annat än till polisen.
sen kontackta jag ägaren till "ch motor" och han var defenetivt inte samma person som jag pratat med i telefon å hanm hade vare sej kännedom eller sammhöre med nån i malmötrakten/arlöv.

han skulle göra en polisanmälan själv och jag kommer ringa in en polisanmälan under dagen.

verkar som att personen i fråga har beställt sakerna i ett random firmanamn och sen är delarna skickade till en annan person sm bor i samma trappupgång å troligen så han fått ut paketet för dem har samma adress och efternamn, dock stämmer inte förnamnet
Båda killarna heter ju Bengtsson i efternamn. Kan det inte vara så att de bor i samma lägenhet?
Erik S
SRyLul
För mycket laddtryck

Inlägg av SRyLul »

knotan skrev: ...
...
Jag hämtade ut firmapost på postterminalen idag. Dom krävde leg, men inget bevis på att jag var behörig att hämta firmans paket.
Så dom vet vem som hämtat paketet. Men att skicka till företag utan postförskott kan alltså vara en risk, om någon hinner vittja postlådan! :shock:
/Samuel R
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

det som jag tycker är lite märkligt är att han jag pratade med lät yngre än för att vara född på 60 talet, dessutom så borde folk i den åldern ha vett nog att inte begå bedrägeri för småpengar :roll:

jag har i vart falll gjort en polisanmälan nu inte för jag tro det lär leda så långt men :(
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

idag kom pengarna in på kontot :roll: :thumbright:
Skriv svar