Med den främre medbringaren är det en M3 3,0 diff och den har också 3,15:1 i utväxling. Är riktigt hållbar och ska du göra dig av med den så är jag spekulant.
PMa alla sifdror påden så slår jag den i ETK imorrn på jobbet, men de ser onekligen ut som en M3 3.0 diff som har just 3.15:1.
BMW nummret ska se ut tex 12 34 5 678 910
Det är bara M3 som har en medbringare för CV knut, 325 har en rund eller fyrkantig till vanligt knutkors. Så om inte medbringaren är bytt så är det en M3 klump.
Det finns ingen utväxling som passar rakt på då M3:an har M14 bultar till kronhjulet och alla andra har M12. Så antingen måste man tillverka passbultar eller ha en passhylsa.
Dom 188 utväxlingar som passar är.
3,45
3,64
3,73
3,91
4,10
4,27
4,45
Sedan finns det följande BMW Motorsport utväxlingar.
4,36
4,56
4,67
4,75
4,88
5,00
5,13
5,28
5,44
saken är den att jag behöver en smidig o kraftig diff som ska klara 500-600 v8 turbohästar och har då fått tipset om E36 diffen ska klara det, vad tror ni?
isf får denna duga som tills jag får tag på en fräsh klump och känner att jag vill kosta på en riktig diffbroms. är det bara lamelldiff som gäller till dom här?
tack för erbjudandet men tanken var att hålla sig till en "vanlig" klump så det inte blir så bökigt när/om man behöver delar.
dock skulle ja behöva en medbringare för vanligt knutkors som sitter på en "non-M3" eller kanske rentav en komplett klump.
måste jaga rätt på drivaxlar o en bit av kardanaxeln så jag kan skarva..
men vad jag inte förstår är hur fasen denna stöds i framkant? är det bara det fjuttiga M6 (eller var det M8?) hålet man använder sig av?