Syftet med bilen är att ha en uppseendeväckande bil som ska gå som bruks och sladdarbil om somrarna. Vore även kul att få nån tid på strippen framöver. Men det är att gå händelserna lite i förväg eftersom jag inte börjat på motorn än..
Kort resumé.
Bilen köptes från Bakersfield via Skåne. Den hade stått på en skrot i drygt tjugo år.
Såg ut så här.

Hittar inte bilderna på bilen utvändigt.
Men den ramlyftes, blästrades och fick lite färg.

Som synes sitter en Cheva 350 under huven nu. Jag tänkte att det skulle underlätta ekonomiskt och när det ska plockas lite mer effekt. Byggde grenrör. Faktiskt inte för effektens skull utan för att den skulle rymmas.

Det är på andra sidan det är trångt...
Bilen regades i Sverige och kördes nån sommar under pågående rostlagning och riktning.

Den var skapligt befriad från rost men jag fick byta lite plåt ändå. Däremot var den krockad bakifrån på vänster sida och mellan bakre hjulhus och dörr på höger. Det var ett riktigt helvete att rikta bakskärmarna eftersom dom inte har innerskärmar som vanliga bilar utan bara en gummilist mellan inner och ytterplåt. Alltså sitter den ganska fladdrigt mellan b-stolpe och baklyse..
Hur som helst la jag igen lite lister och hål när jag ändå var igång.

Bytte även lyktsargarna som jag tycker är skitfula orginal mot Olds -56.
Orginal:

Dom nya:

Det är svårt att sammanfatta flera års byggande på några bilder.. Men hur som helst är bilen lackad nu och ser ut så här.