håller med där mattias.
jag har sett väldigt tidiga laddtryck med sånna turbos och de har väldigt låga avgastryck samtidigt. finns nästan igen motor som är för liten eller som har för liten sugmotoreffekt för att de ska fungera bra bara runtomkring grejorna samspelar och är rätt instälda.
åkte med sävar rogers 240 och till och med på hans standard B21a -75 med den extra trötta A kamaxeln så kändes turbon trög än fast sugmotor effekten är typ 90 hk. han har ett ajden grenrör, delorto 40 med små halsringar och en STS 50mm westgate.
jag bytte också från en liten Borg varner S200 till en mycket större Holset HX40 den laddade lika tidigt men avgastrycket sjönk från 1.9bar till 1.1bar på 2.0Bars laddtryck, effekten ökade ca 30hk på samma laddtryck

.
vad gällande Hx52 med det lilla avgashuset och propellern så gillar jag de ej. bättre att gå på en HX55 med 66mm in och 82mm ut med ett 25# avgashus men du behöver lite sugmotoreffekt för att åka en sån turbo men de är väldigt lättdrivna för sin storlek
mvh jens