


så ser bilen ut. Fick ärva den efter min far som fick den av sin pappa



Mach 1 skop och samt stylad med signal gul färg i motorrum och hela underredet


När jag fick ärva bilen hade den inte rullat på 27 år pga av att den blev krockad så en ny bakskärm fick fixas till


Det som behövdes göra med bilen innan start var att fixa lite nya packningar montera tanken och fixa fram en skärm samt nya däck för att backdäcken var slicks


Sedan fanns det riktigt fina fälgar i garaget. Keystone radiers köpta 82 för 147,25kr

Bilen hoppa igång lätt så det var bara att besikta och ut och köra



så såg motrummet ut innan bygget. Det vi ser är dubbla dellorto 40or .Turbon var en ihi rhb6 ingen intercooler men bilen var snabb upp till 150kmh



så här såg grenröret ut och turbon :9 väldigt kompakt. Hade fullt tryck vid 3200rpm


En ny turbo köptes. Det blev en en t3/t4

Sen en kollektor och en jäkla massa rör böjar

Insuget klart



påbörjat grenrörsbygge



Ett nytt försök gjordes


Men det passa inte så det vara bara att kapa och bygga om lite


Så där nu börja det likna något


Så då var det målat och provtrykt. Fan vad det läckte i svetts-skarvarna


Lindat med avgasbandage för att skyda innerskärmen och oljeledningarna


provmonterring i bilen


Blir bra


påbörjat bygge av plenumkammare


rita några flänsar i solidworks får att sedan lasreskära ut dem i 6mm stål. Nu kan en montera trattarna och påbörja utformningen av plenumkammarn



Ett 4tums rör fick det bli


Färdigt ut och provmontera


Det passa men banan vad det är trångt




Fick göra om bränslesystemet lite. Tur så har en både svarv och fräs hemma

Längre än så här har jag inte kommit

